Železna resnica

Hrana nam je pomembna.

Potrudimo se priskrbeti sveža, lokalna, ekološko pridelana, včasih v vsej dobri veri celo takozvana »super« živila.

Nato jim z »visokotehnološkim« blenderjem zmeljemo dušo, ali jih popečemo na čarovniški ponvi z osmimi sloji nelepljivega premaza, čigar sestavo ne bi znala razložiti niti srednješolska učiteljica kemije.

Kaj za vraga?

Ugasnimo tisti vorteks hranil in uporabimo zobe – stvarnik vam jih je dal z razlogom. Žvečimo in prežvečimo 5 jabolk naenkrat, če lahko, ne jih peštati v čežano in se tolažiti, da naša nindža mašina »ohrani vsa esencialna hranila«, ker tako pravi reklama. Bullshit!

In priprava (izbira) hrane brez maščob? To zveni, kot vožnja avtomobila brez volana – pojma nimamo kaj počnemo in prej, ali slej se bomo nekam zaleteli.

Zagotovila proizvajalcev, da vsi kemijski zvarki od različnih teflonskih in kvazi keramičnih premazov ne povzročajo raka, ali drugih zdravstvenih nevšečnosti ni skrivnost, ne presenečenje. Verjetno imajo prav in nam v celotni sliki ne bo prav nič hudega zaradi ponev brez sprijemanja. Po možnosti izberimo tiste brez PTFE (poli-tetra-flour-etilen), PFOA (perfluorooctanoic acid) in brez panike, prosim. Malo več zelenjave, sadja, kakšno jetr’co, skleco, počep in sardel’co, pa bo vse ok.

Kljub praktičnosti se verjetno strinjamo, da teflonke nimajo veze z idejo narave, kako naj bi človek užival svojo hrano – pripravljeno na ognju, vročem kamnu, na ogretem železu, … (in v loncu).


No, pa smo tam. Pri železu – (emajliranem) litem železu – verjetno najbolj primernem materialu za večnamensko ponev.

»Ampak, če se pa gor prime«.

Pa kaj potem! Uporabite maščobo. Sem napisal (trdo) maščobo, ne (rastlinsko) olje. Kokos, maslo ghee, olje rdeče palme, svinjsko mast, stopljen kostni mozeg, ali olje – makadamija, avokadovo, tudi oljčno – bodo v redu izbire za zmerne temperature. Več: Katere maščobe so najboljše za kuhanje?

Maščobe dajo hrani karakter, okus, tradicionalne tudi nekaj vitaminov (A, D, K) – in omogočijo drugim hranilom v izbranem živilu (zelenjavi, na primer) boljšo razpoložljivost. Če vas nič od tega ne prepriča, maščobe dajo tisti mmmmm, ki ga imamo vsi radi.

Ne verjamete? Specite zrezek, “ocvrite” jajce, ali poljubno zelenjavo na kemijski luži brez maščob, ali le enkrat ugodite meni, bodite »old school« in servirajte svoj obrok na litoželezki.

Booom! No contest … in ne, ni “ne zdravo”. Dokler upoštevamo kalorije in ne pretiravamo s dodajanjem maščob vsepovprek, ker to trenutno zagovarjajo vsi kul LCHF otroci.

Preberite več:
Kaj pa LCHF dieta?
Nasičene maščobe in holesterol.
– Kako se zrediti brez cukra in predelane hrane?

100_1312Ocvrimo junaka, do hrustljavo zapečenega beljaka.

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Objavil | 2017-12-11T16:39:59+00:00 30, september 2015|