Ali so ogljikovi hidrati redilni?


Vse kar je potrebno vedeti o ogljikovih hidratih, če želite

uspešno shujšati ali preprečiti pridobivanje maščobe.

KDAJ? Nedelja, 12. julija 2020, ob 19:00.

KJE? Kjer želiš.

Koliko ogljikovih hidratih (OH) je v različnih situacijah najbolj primerno uživati?

Kateri viri OH so bolj ali manj nasitni in kakšen je njihov "redilni potencial"?

Kako nagnjeni so OH k skladiščenju v maščobo in kako vplivajo na presnovno stopnjo?

Odgovori na ta vprašanja so že ugotovljeni ter znova in znova potrjeni s številnimi dobro nadzorovanimi kliničnimi raziskavami. Učinki ogljikovih hidratih na izgubo maščobe in uravnavanje zdrave telesne mase, so v večji meri jasni in

nedvoumni.

Problem skrajnih pristopov in diet ...

Ljudje smo specialisti v tem, da znamo že razrešene stvari ponovno zakomplicirati. Stvar je jasna in nedvoumna samo

dokler razmišljamo objektivno trezno ter upoštevamo celotno težo dokazov.

Ko začnemo v prehrano mešati čustva in mnenja, se začne zadeva komplicirati. Prehrana preneha biti znanost in postane prepričanje.

Prednost začnejo dobivajo tisti »dokazi«, ki so v skladu z našim mnenjem. Vse kar je njihovo pa se spregleda ali celo potlači. To je klasičen neznanstven oz. psevdoznanstven pristop, ki je danes na področju prehrane prevladujoč, ampak mu ne moremo zaupati.


Tako imamo danes na področju OH dva nasprotujoča si prehranska pola oz. prehranski skrajnosti:

  • Na nizkohidratni strani pravijo, da so OH redilni in da se jim je najboljše izogibati. Prehrana bogata z OH poveča izločanje inzulina, ki "zaklene" maščobe v maščobne celice, preprečuje kurjenje maščob za energijo in pospeši pretvarjanje OH v maščobno zalogo. Poleg tega obroki z veliko ogljikovimi hidrati povzročajo nihanja krvnega sladkorja, kar prispeva k pretirani lakoti, slabšemu počutju in zaspanosti po obroku.
  • Visokohidratna stran vztraja, da se od OH ni možno zrediti in da bi jih bilo najbolje pojesti čim več. OH so najboljši in najbolj "čisti" vir energije. Če jih pojemo več kot jih potrebujemo, se ne kopičijo v maščobo, temveč pospešijo presnovo, ki višek zlahka pokuri.

Kaj je cilj webinarja in komu je namenjen?

CILJ tega webinarja je, da enkrat za vselej razjasnimo zmedo v zvezi s vplivi OH na hujšanje in pridobivanje odvečne maščobe: utemeljeno, preprosto in brez nakladanja. Področje bomo karseda odkomplicirali, ovrgli par brezveznih trditev in razbili kakšen mit. Naše druženje pa bomo zaokrožili z verodostojnimi, jasnimi in uporabnimi napotki.

NAMENJEN je vsem, želite izvedeti kaj lahko o prehrani za zdravje srca in ožilja trdimo na podlagi uveljavljene znanosti in kako ta dognanja najlažje prenesti v prakso.

PRIMEREN je tako za tiste, ki vas zanima kako izboljšati svojo prehrano ali prehrano svojih bližnjih, kot tudi za svetovalce in trenerje, ki želite bolje svetovati in pomagati svojim varovancem.

Z vami bo Nenad

Nenad je nutricionist in komunikator znanosti. V ekipi Feelgood igra na poziciji vodje prehrane in je naš "dežurni piflar".

Zase pravi, da je reševalec problemov in izganjalec nesmislov. Njegovi misiji sta promocija znanstvenega pristopa k prehrani in vzpodbujanje kritičnega razmišljanje na področju zdravja in fitnesa.

Iz kaosa, ki je nastal na področju prehrane, želi narediti red, presekati gordijski vozel in ločiti zrno od plevela. Nanj lahko računate, da vam bo predstavil stvari tako kot so, ne tako kot se lepše slišijo ali boljše prodajo.

Kaj dobite?

KRATEK IN JEDRNAT, AMPAK TEMELJIT PREGLED področja vplivov ogljikovih hidratov na hujšanje in pridobivanje odvečne maščobe.

JASNA POJASNILA o najpogosteje omenjanih pojmih povezanih s prehrano in srčno-žilnimi boleznimi. Na primer: »zdrave maščobe«, nasičene in nenasičene maščobne kisline, holesterol v hrani in v krvi, lipoproteini, trigliceridi, ter sladkor in ogljikovi hidrati.

STRNJEN POVZETEK o najpomembnejši prehranskih prilagoditvah za izboljšanje srčno-žilnega zdravja in napotke kako jih spraviti v prakso.

PRIMER NAČRTA PREHRANE sestavljenega po predstavljenih načelih.

Tehnikalije:

CENA: 12€*

*20% popust na zgodnjo prijavo velja do 05.07.2020. Polna cena webinarja je 15€.

KDAJ? Nedelja, 12. julij, ob 19:00

Webinar bo sneman in vsi prijavljeni boste imeli podaljšan dostop do posnetka. Če se dogodka ne boste mogli udeležiti V ŽIVO, si boste lahko ponovitev ogledali kadarkoli vam bo to najbolj priročno. Večkrat. 🙂

KJE? Na internetih 

Povezavo za dostop do webinarja boste prejeli 15 min pred začetkom, na e-mail s katerim ste se prijavili. Uporabili bomo eno izmed priljubljenih online platform. Za enkrat je naš favorit Cisco Webex. V vsakem primeru boste o izbiri aplikacije obveščeni vsaj tri dni pred dogodkom.

KAKO DOLGO?  Do 20:30

Predvidoma 1h in 30min. Te stvari je težko načrtovati do minute natančno. Pričakujte, da se lahko zadeva za kakšnih 15 min zavleče ali skrajša. V ta čas je seveda vštetih tudi ~15min namenjenih vprašanjem in odgovorom po zaključki glavne prezentacije.