Vitamin K je slabo poznan in pogosto spregledan vitamin, ki si zasluži bistveno več izpostave, posebej pri nekom, ki je “moderen” v prehranskih navadah in se izogiba živilom živalskega porekla, ali nima navade uživati naravno fermentirane hrane.

Preberite več:
Trije čudeži naravne fermentacije.
Kaj pa mleko?
5 resnic o (rdečem) mesu.

Vitamin K ima odločilno besedo ima pri strjevanju krvi in nepogrešljiv je za zdravje srca, žilja ter kosti.

Izboljšuje občutljivost na delovanje inzulina (ščiti pred sladkorno boleznijo tipa 2), deluje proti Alzheimerjevi bolezni in nekaterim oblikam raka. V naravi je prisoten v dveh oblikah: »rastlinski« K1 (filokvinon) in »živalski« K2 (menakvinon). Ljudje smo si izmislili še tretjo obliko – K3 (menadion), ki je sintetičen in trenutno opredeljen, kot varen za uporabo pri krmi živali (povezava).

  1. K1 je prisoten v zeleni zelenjavi, predvsem v ohrovtu in se pretežno uporabi za procese strjevanja krvi.
  2. K2 najdemo v siru, maslu, jajčnem rumenjaku, jetrih, rdečem mesu, mleku in mlečnih izdelkih (kefir, jogurt) ter naravno fermentirani zelenjavi (kislo zelje).
  • K2 je odgovoren za večino koristi tega vitamina, dodatno usmerja kalcij na primerna mesta v telesu – v kosti, zobe in ne na stene žil, kot se pogosto zgodi ob primanjkljaju in lahko privede do srčno-žilnih težav.
  • K2 je v paru z vitaminom D3 tudi eno najmočnejših prehranskih orožij za preprečevanje osteoporoze in krepitev odpornosti.

Večino koristi dosežemo z dodatkom 100-200 mcg K2, po možnosti z vitaminom D3.

Preberite več: Priporočila za dodajanje vitamina D3.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si