A ni to eno in isto?

Se mi je zdelo nekoč – vadba je le malo bolj po “lepo-slovensko”, trening rečejo pa športniki in “bilderji”.

Premislil sem si, ker sem opazil razliko …

Razlika je prikrita, vendar občutna. Občutna je kar pravi izraz, saj ima opraviti z izkušnjo napora.

Pri vadbi je v prvem planu gibanje.

Ne nujno brezciljno ker je lahko namen nekoga razmigati zasedeno telo, sprostiti nabran stres, družiti se, igrati s svojimi otroki, … skratka:

Ko vadimo se ne gibamo z namenom napredovati v fizičnih parametrih (izboljšanje moči, vzdržljivosti, …).

Potem so tu različne skupinske vadbe kjer se malo več, kot le gibamo – izvajamo konkretne vaje. Saj veste: počepe, sklece, razna brcanja, skakanja in ropotanja. Tu je že pomembno, da se zadihamo. Odvisno od inštruktorja, morda celo ‘umremo’. Ni časa za pretirano izgubljanje besed o pravilni tehniki, ustavljanju in popravljanju. Dela se na uro, v ritmu muzike in tako hitro, da počasnel na postajah ne čaka preostalih 27 članov skupine.

Skupinska vadba je slovenski avto leta (deset let nazaj) – za večino “ugoden”, z nizkimi “stroški”, ki pripelje od A (s kavča) do B (švica), vendar se pogosto “pokvari” (nas kaj boli) in ne smemo se jeziti, če mu vmes “crkne klima” (obupamo).

Kaj je trening?

Trening je sočen, zorjen zrezek pašne reje. Kozarec kvalitetnega vina ali ravnokar ubran jurček. Trening je luksuz, je nov model prestižne znamke, ki ne razočara in bi moral zagotoviti rezultat s sredstvi, prilagojenimi po meri posameznika (upoštevajoč naše sposobnosti, trenutne zmožnosti, cilje, želje in življenjski slog).

Trening ni le izvajanje vaj, temveč proces učenja s konkretnim ciljem (postati močnejši, hitrejši, vitkejši, …). Pri treningu se sprašujemo kako vključiti tiste mišice, ki so odgovorne za določen gib, ne gibov zgolj naključno izvajati.

“Zaradi ‘napačnih’ vaj ne boste imeli obrabljenih sklepov. Zaradi katerih koli vaj, pri katerih ne boste aktivirali potrebnih mišic, pa zelo verjetno, prej ali slej’, pravi kolega Aleš Potrč iz Fit Tovarne.

Zaključujem in dodajam:

Ni dobrih, ali slabih vaj. So le dobri in slabi trenerji.

Tisti, ki vaje zgolj napišejo na tablo ter drugi, ki razumejo gibanje in znajo vaje ustrezno prilagoditi. Trener je oseba, ki vas pripravi do tega, da naredite tisto, kar tako ali tako veste, da bi “morali” oz. je za vas dobro.

Vadbo in trening loči izkušnja.

Dva avtomobila sta, nova in stara Opel Zafira na primer. S štirimi kolesi, klimo in še kaj skupnega najdemo med njima. Navzven podobna, po imenu enaka, vendar ju loči nekaj pomembnega. Nekaj, kar je nemogoče napisati na seznam opreme. Nekaj, kar je težko reklamirati. To je izkušnja (v vožnji). Tisti občutek, saj veste. Poseben občutek, ko »čutiš« avto drugače. Uživaš  in postaneš mojster na cesti. Avto postane več, kot le prevozno sredstvo. Vožnja postane užitek.

Naloga trenerja je naredi iz vadbe trening, iz treninga užitek ter iz vadečega napredek.

Koliko je ta izkušnja vredna? Verjetno je to odvisno od posameznika in njegovih prioritet. Kajti vrednost je naposled tisto, kar kupimo. Ceno zgolj plačamo.

Preberite več: 4 etape do Feelgood vadbe (ali treninga).

Ali smo pri Feelgood vredni kolikor stanemo, pričajo naše stranke. Vprašajte jih. Še bolje, prepričajte se sami. Za več info pošljite vprašanje na spodaj naveden mail.


Z individualnimi programi Feelgood vadbe do lepšega telesa in boljšega počutja.

Migamo zato, ker želimo:

  • Izgubiti nekaj odvečnih kilogramov.
  • Pridobiti moč in pusto mišično maso.
  • Razmigati zasedeno telo in preživeti dan z več zagona, elana in energije.
  • Odpraviti bolečine v sklepih.
  • Pripraviti telo, da bolje vzdrži zahteve ljubega športa (tek, badminton, košarka, smučanje, …)

Kako migamo?

  • Trening se izvaja v paru ali manjših skupinah (3-4 osebe).
  • Vaje so prilagojene potrebam ter sposobnostim posameznika.
  • Glavni elementi Feelgood vadbe si preberi na desni strani.

Bi migali z nami?

  • Kontaktirajte nas in se dogovorite za vaš prvi Feelgood trening.
  • Da bo uspeh še večji je na voljo tudi po meri prilagojen prehranski načrt.

Pripravljeni!

  • Omilimo boleče točke v mišicah, ki nastanejo zaradi pretiranega sedenja ali prisilne drže.
  • Izboljšamo osnovne gibalne vzorce in mobilnost problematičnih sklepov.

Pozor!

  • Ramena: izboljšujemo telesno držo.
  • Trup: jačamo mišice, ki nas držijo pokonci (trebušne mišice in mišice hrbta).
  • Zadnjica: pomembna mišica, ki ni le blazina na kateri sedimo, temveč pomemben člen v našem gibanju, drži in morebitnih bolečinah v križu. Zbudimo jo s pravimi vajami!

Štart!

  • Glavni del je prilagojen ciljem posameznika.
  • Vaje za moč, vzdržljivost in »kurjenje maščob«, ki se jih uči izvajati brezkompromisno pravilno in tako tudi nadzoruje.

Varnost, učinkovitost in Feelgood (dobro počutje) – to je naš cilj!

Prijave na brezplačni predstavitveni trening in več informacij: info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, trener in nutricionist, ustanovitelj Dr. Feelgood, predavatelj FZS, PN1, CSCS, ACA
www.drfeelgood.si
#pozdravipameti