Moj 10 minutni odklop, ki je bil tokrat čas za dr. Feelgood Ninja smuti z avokadom (ker je fino kremast), regratom (ravno v sezoni), sirotko v prahu (brez beljakovin ne velja) in kuhano rdečo peso (je bila za porabit), je pokvarilo prozaično seciranje hrane v naključni »lifestyle« reviji na zdravo in nezdravo zgolj glede na makrohranila – OH (ogljikove hidrate), M (maščobe) in B (beljakovine), ki jih naravno vsebuje.

Sam sem si kriv – kaj pa berem te neumnosti. Vendar, ne obžalujem. Porodilo je namreč idejo za nov prispevek.

Puhlic v besedilu resda ni bilo malo. Sodu je naposled izbilo dno vehementno ter diskriminatorno določevanje večinskega deleža s katerim naj bi nesporni vladar (OH) brez utemeljenega dvoma, ali upoštevanja individualnih razlik avtokratsko vladal svojima podložnikoma (B in M) v svetu prehrane vsakogar od nas.

Odnos avtorja do zadevnih makrohranil povzema sporočilno vrednost članka v sledečem kontekstu:

Slaba tolažba. Morda bo lažje razumeti zakaj me takšna, wannabe “univerzalna” priporočila še vedno pretresejo, če zaupam, da sem v desetletju opravljanja poklica govoril z ljudmi, ki so si v neenakih obdobjih življenja »prijedli« različne, s prehrano in življenjskim slogom neposredno povezane težave:sladkorna bolezen, holesterolemija (povišan holesterol), arterijska hipertenzija (povišan krvni tlak) in nenormalno delovanje ščitnice ter nadledvičnih žlez.

Značilnosti, ki so v veliki večini skupne prav vsem, ne glede na vrsto omenjenega obolenja so:

  • Popolna ignoranca do prehrane nasploh.
  • Zaverovano sledenje splošnim smernicam, priamidam, krožnikov in drugih nastavkov (nestrokovne revije, naključni članki, izjave zdravstvenih delavcev z neposodobljenim ali izbranim znanjem in samooklicanih nutricistov, ki agresivno propagirajo zgolj lastno filozofijo), preko katerih se nesmisle v javnost komunicira danes.
  • Izgubljena sposobnost soočanja z nesorazmerno velikimi količinami predelanih OH, sladkorja in kalorij, upoštevajoč lasten presnovni tip in nivo telesne aktivnosti.

Preberite več:
Prehranske smernice: dobro, slabo in smešno.
Psevdoznanost.
Manevriranje med resnicami in lažmi pri prehrani.
Kako veš komu zaupati glede prehrane?
4 etape do Feelgood prehrane.

Naj počistim prah s tipkovnice, ki se je nabral od poslednje objave in pomislim kako povrniti zgrešeno bistvo še enega v vrsti člankov, ki obravnavajo hrano po zgrešeni, petdeset let stari, polomljeni šabloni . Zakaj takšnega pristopa ne priznavam in se enostavno ne zmorem podpisati pod množično oznanjanje prehranskih zapovedi je do sedaj verjetno že jasno. Nadaljnje razmišljanje o tej temi me je popeljalo nazaj … med knjige in študije:

Nadaljujte branje: Težavna razmerja; 2. del: Problem zmanipuliranih študij.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si