Dr. Feelgood tedenski meni – sreda ZA možgane

Sreda je praviloma dan, ko zaupanja vredni mesar izpolni moje naročilo drobovine, govejega repa za juho in jagnječih zarebrnic. Rekli boste, da so telečji možgani z jajci za izbran okus. Morda res. Vseeno vprašajte (stare)starše, kaj si mislijo o tem. Včasih se je to jedlo pogosto in brez predsodkov, kot danes “kosmiči v mleku”.

Predstavljam dve možnosti:

  • Telečji možgani z jajci in (a) brokoljem ter česnom ali (b) z ohrovtom in kozjim sirom.

Homeopatija pomeni like cures like oz. podobno zdravi podobno. Kosti (mozeg in kosti malih rib) naj bi bile dobre za naše kosti, (ribje) oči za zdrav vid, možgani pa koristni za možgane. Očitno je nekaj na tem, saj so možgani najbogatejši naravni vir maščobnih kislin EPA in DHA, pomembnih za ohranjanje možganskih funkcij, preprečevanje lukenj v spominu (demence) in degenerativnih bolezni, kot so Parkinsonova, Alzheimerjeva bolezen.

Ribe so v javnosti najbolje sprejet naravni vir omega 3 maščob, možgani pa po gramu verjetno najboljši.


Napotki
:

a)

  • Brokoli (in cvetačo) narežemo na cvetke, operemo in v zelo malo vode dušimo, na počasnem ognju, dokler se ne zmehčata ravno toliko, da ju lahko enostavno napičite z vilico (cca 5-8 minut). Zelenjavo imate lahko v naprej pripravljeno na čakanju v hladilniku.
  • V tem času na ponvi pogrejte žličko kokosove maščobe, dodajte oprane, očiščene (včasih je potrebno pod tekočo vodo odstraniti membrano) in narezane možgane.
  • Pečemo na zmernem ognju. Začinimo po okusu, premešamo, naredimo majhne luknje kamor odpremo jajčka.
  • Temperaturo zmanjšamo, ponev pokrijemo in pustimo, dokler beljak ne zakrkne, rumenjak pa ostane še svež.
  • Ko so jajčka z možgani gotova jih prestavimo na krožnik in okrasimo z nasekljanim peteršiljem.
  • Na malo masla stresemo nasekljan česen in brokoli. Začinimo s kisom ali sokom limone, soljo, poprom, premešamo in postrežemo kot prilogo.

sreda-1Jajca pašne reje in možgani – omega 3 kapsule na krožniku

b)

  • Brokoli in cvetačo zelo okusno nadomesti listnati ohrovt – nasekljajte ga, najprej na kokosovi maščobi popecite stebla, dodajte narezane možgane, česen in poljubne začimbe (odlično se poda mešanica podobna tej),
  • Primešajte listje ohrovta in počakajte da rahlo ovene.
  • Naredite luknjice kamor boste odprli jajčka, nato ponev pokrijte.
  • Ko beljak skoraj zakrkne, naribajte povrh surov kozji sir. Počakajte, da se raztopi, prestavite na krožnik in potresite s svežim čilijem.

sreda-2Če ne morete možganov izberite (kozji) sir in dodajte jajček več

Po takšnem zajtrku/kosilu človek spozna, kaj pomeni biti sit. Dejansko sit, ne imeti zgolj napolnjen (in napihnjen) trebuh. Razlika je ključna. Sitost zagotavlja količina hranil, polnost pa je odvisna od kapacitet našega rezervoarja – koliko nepotrebnih kalorij lahko natankamo, preden nas raznese.

Jajca, možgani in zelenjava so v samem vrhu po količinah vitaminov, mineralov, esencialnih (omega 3) maščobnih kislin in popolnih beljakovin, zato je moja sitost kar trajala in trajala, mimo malice in vse tja do večerje.

  • Cajun chicken & »baconkraut« salad

Top 5 vseh časov!

Verjetno ena najokusnejših kombinacij, kar sem si jih pripravil, ki je dejansko »vseh časov« – vseh letnih časov, saj sta slanina in kislo zelje celoletni zelenjavi*.

Ne želim slišati ugovorov, da slanina ni zelenjava. Je statusni simbol in Feelgood superživilo, kot temna čokolada ali rdeče vino.

Napotki:

  • Pri piščancu imamo dve možnosti: ali bedra izkoščičimo, začinimo in spečemo na ponvi ali ohranimo nogo celo in jo pripravimo s hrustljavo skorjico v pečici. Meso s kostjo in kožo bo vedno moja prva izbira, tokrat pa sem storil kar največ z drugo. Izpadlo je odlično!

Meso postavite na peki papir, solite, poprajte in izdatno pomokajte v tipični Cajun* začimbni mešanici in popecite na maslu ghee ali svinjski masti (srednja vročina, do skorjice na vsaki strani, vendar ne zažgite).

*Cajun začimbna mešanica vsebuje mleto papriko, kumino, čebulo, česen, marjoram (majaron), timijan, koromač in kajensko papriko (čili). Lahko jo iz posameznih sestavin pripravite sami ali si priskrbite že pripravljeno mešanico.

  • Na srednje ogreto ponev razporedite koščke kraškopoljske slanine. Popečete jih toliko, da spustijo svoje omamne sokove in poberete ven.
  • Na preostali maščobi prepražite polovico rdeče čebule. Par minut za tem dodate še česen, v naprej pokuhan stročji fižol in korenček. Vse skupaj solite in poprate.
  • V skledico dajte velik ščep ali dva surovega kislega zelja ter ga prelijte z zelenjavo. Počez razporedite koščke slanine in začinite s polivko iz mlete kumine, žličko polnozrnate, malo jabolčnega kisa ali kisa rdečega vina (odvisno od tega, koliko je kislo samo zelje) in pikico oljčnega olja, če se solata še ne sveti (takrat namreč veste, da je maščobe dovolj).

sreda-3Nekaj najboljšega, kar boste poskusili

Medtem, ko čakate na četrtek, ponovite kaj se je kuhalo v ponedeljek in torek

Mrio Sambolec, dr. Feelgood.
info@feel-good.si

Objavil | 2016-07-04T09:20:43+00:00 24, september 2015|