Dr. Feelgood tedenski meni – veseli petek

Po dobro prespani noči se je pričelo delovno jutro že malo pred šesto in trajalo brez predaha vse do poldneva. Na hrano sem uspel pomisliti vsega dvakrat. Prvič okoli desetih, ko sem stranki po treningu ponudil zaslužen prigrizek – našo domačo ploščico iz mandljevega masla, ovsenih kosmičev in sirotkinih beljakovin ter drugič, malo pred poldnevom, ko se je bližal čas kosila pri mami.

Ker je že ves teden malo bolj ležeren, kar se aktivnosti tiče, je bolj v miru tudi moj apetit in si lahko privoščim s kakšnim obrokom malo odložiti ter prepustiti lakoti, da me vodi po svoje.

  • Bučkina pašta:
    a) z jajci in želodčki, ali
    b) z dimljeno ribo in avokadom.

Bučke, kumare in blitva v času pisanja prispevka še uspevajo na maminem vrtu hitreje, kot ideje, kako jih pripraviti. Da so surove mlade bučke super v solati sem že poštekal (recept:), vendar mi še ni kapnilo narezati jih kot špagete. Zamisel sem našel na internetu in jo takoj spravil v prakso:

petek-1Nefotogenična pašta s privlačnim karakterjem.

Napotki:

  • Jajca kuhajte 6 minut v vodi, ki komaj vre. Tako boste dobili čvrst beljak in še dokaj tekoč rumenjak (just the way I like it). Ohladite v ledeni vodi in spravite v hladilnik.
  • Tudi brokoli je priročen, ko poparjen in nared v hladilniku. Sicer ga narežite na cvetke in v malo vode na hitro pokuhajte ter dobro odcedite sedaj, ali pa ga le nasekljajte na dovolj drobne cvetke, da se hitro zmehča med praženjem. Namesto brokolija lahko uporabite korenček, ohrovt, … katero koli zelenjavo, ki jo želite dodati bučkinim rezancem.
  • Pripravite poljuben vir beljakovin. Meni so v ostali pokuhani piščančji želodčki (jetra sem porabil včeraj v solati). Lahko izberete koščke mesa, dimljene ribe (odličen je naravno dimljen slanik, ki je po novem hit v Leclercu ali dimljen losos).
  • Bučke narežite na špagete – tako tanke, kolikor se vam da zafrkavati s tem.
  • Na ponvi pogrejte žlico mozga (če nimate, uporabite maslo ghee, kokosovo maščobo ali mast).
  • Dodajte česen, izbrano zelenjavo, narezane želodčke ali koščke slanika. Vse skupaj premešajte, da se okusi povežejo (če uporabljate dimljeno ribo jed dodatno solite šele na koncu, po potrebi).
  • Vmešajte še bučkine rezance in pražite toliko, da vpijejo okusno maščobo, začimbe in se spoprijateljijo z drugo zelenjavo v ponvi.
  • Prestavite na krožnik in okrasite s kuhanimi jajčki, narezanim avokadom, ipd.

Eat the whole animal! Ja, tudi želodčki so za pojest, ne le mišice in prsi. Kljub temu, da homeopatija v prevodu pomeni »podobno zdravi podobno« in so kosti (mozeg in kosti malih rib) res dobre za naše kosti, (ribje) oči za zdrav vid in obrok možganov z jajci koristi našim možganom, to še ne pomeni, da bomo postali Igor »mišica« Mikič, če bomo »česali« le pusta stegna ali »izberite bejbo z bujnim nedrjem«, če bodo piščančje prsi naša prva izbira mesa.

  • Zagorski »kriminatl’c« in pire iz mamine cvetače in peteršilja. Ko bo v ponudbi kosil katere izmed restavracij jed s takšnim imenom ter poreklom, grem z veseljem ocenit, ali si zasluži Dr. Feelgood zvezdico.

Vsakič, ko gre oče na obisk teti v Zagorje ga pospremim z naročilom: »saj veš, prinesi jajca in kakšen lep kos od kosti«. Tokrat me je uslišal.

petek-2Zagorski “kriminatel’c” – kriminalno dober

Napotki:

  • S tako dobrim kosom mesa, kot je svinjski kremenatel, nimate kaj veliko čarati. Le na mast* ga postavite in pecite na vsaki strani do privlačne skorjice. Pazite le, da ga ne prepečete. Kar naj ostane sočen v sredini.
    Prepričanje, da morata biti svinjina in perutnina prepečena in nikoli surova, kot je lahko rosbif, na primer, velja le v primeru neznanega porekla mesa. Po domače, če je bila žival industrijsko pitana oz. »bolna«. Zdravo meso naj ostanejo čim bolj mehko in sočno.
  • Domače cvetače ni potrebno pretirano lupiti. Odrežite koren, narežite jo na cvetke in skupaj z listi ter strtim strokom česna pokuhajte v loncu (na sopari, v malo vode in nizki temperaturi). Zmehča naj se toliko, da jo lahko zlahka napičite na vilico.
  • Cvetačo odstavite in temeljito osušite. Uporabite papirnate kuhinjske brisače, če je treba, naj le ne bo vode v posodi v kateri boste pripravili pire.
  • Dodajte žlico surovega masla ali masla ghee, kisle metane, če želite, nastrgajte muškatni orešček, solite in poprajte. Če želite malo bolj gost, kremast in kalorično (z ogljikovimi hidrati) bogatejši pire, brez oklevanja dodajte cvetači velik kuhan krompir.
  • S paličnim mešalnikom jo spasirajte v pire in tega servirajte poleg kareja.
  • Jed pretresite s svežim peteršiljem.

*Namesto masti lahko uporabite nekaj koščkov kraškopoljske slanine, ki jo popečete na ponvi, na blagem ognju, dokler stopi svojo maščobo. Koščke poberite ven iz ponve (uporabite jih na koncu, kot posip po cvetačnem pireju), na preostali maščobi pa pripravite zrezek.

Do večerje nisem bil prav nič neučakan in je bila že sama priprava v družbi prijateljice skoraj dovolj »nasitna« – ne za telo, seveda ne, ampak za dušo.

  • Zajček Dolgoušček in njegov korenček v omaki.

Napotki:

  • Kose zajca posolite in poprajte, nato jih na ghee maslu na nizkem ognju popecite z obeh strani.
  • Ko postanejo zlato-rjavi, jih odstranite iz ponve na krožnik in pokrijte, da ostanejo topli.
  • V ponvico dodajte še masla, če je to potrebno, in prepražite drobno sesekljano srednje veliko čebulo in 2-3 stroke česna, da posteklenijo.
  • Dodajte 4 grobo naribane srednje velike korenčke, polovico gomolja zelene ter koren peteršilja.
  • Vse skupaj pražite, da se zmehča, zalijte z belim vinom, da alkohol izpari ter nekaj jušne osnove.
  • Dodajte 2 lovorjeva lista ter nekaj brinovih jagod in nato še popečene kose zajca.
  • Pokrijte in dušimo do mehkega, tudi do 2 uri, odvisno od velikosti zajca (nogice na sliki so potrebovale dobrih 45 min).
  • Med tem kose mesa obračajte, zalivajte z jušno osnovo, če je to potrebno, srkajte dobro vino in uživajte v zanimivem pogovoru.
  • Odstavite in po želji prelijte z malo aromatičnega, nefiltritanega oljčnega olja, premešajte in počez razporedite nekaj koškov surovega masla.
  • Ključna začimba ni sol, ne poper, temveč čas – da se meso dovolj časa duši, okusi povežejo in stvori fenomenalna omaka.

petek-3

Zajčja lakota ali »gripa« je fenomen, o katerem je prvič poročal arktični raziskovalec Vilhjamur Stefansson. Kopiram del njegovih zapiskov: »Rabbit eaters, if they have no fat from another source—beaver, moose, fish—will develop diarrhea in about a week, with headache, lassitude and vague discomfort. If there are enough rabbits, the people eat till their stomachs are distended; but no matter how much they eat they feel unsatisfied. Some think a man will die sooner if he eats continually of fat-free meat than if he eats nothing …«

Torej, »lakota po maščobi« (hranilih) ali, rečeno drugače, visoko-beljakovinsko stradanje, je zdravstveni problem, ki nastane zaradi dlje časa trajajočega prekomernega uživanja pustih beljakovin, brez za zdravje potrebnih maščob.

S takšnim receptom se za kaj takšnega ni treba bati. Tu je dovolj masla in oljčnega olja za malo italijansko vasico, poleg tega pa strežemo bedra, ki so pri »ušku« še najbolj sočna.

 

Vas zanima tudi, kaj se je dobrega kuhalo pretekle dni v tednu? Poglejte!

Mario Sambolec, dr. Feelgood.
info@feel-good.si

Objavil | 2016-07-04T09:32:25+00:00 24, september 2015|