Dr. Feelgood tedenski meni – mineral “lepote” na krožniku

Solata že za zajtrk? Zakaj pa ne …
Recimo ji Dr. Feelgood vs. chilli ali:

  • Spicy chicken liver salad with lettuce, avocado and cucumber.

V prevodu: Solata kot se zagre – z maslom ghee, kremastimi jetri, špinačo in avokadom, namesto oljčnega olja, pustega piščančjega mesa ter »prazne« ledenke in »zelenjavne banane« – koruze.

Pikantna piščančja jetra v mešani solati z avokadom in maslom gheeHrustljavo in kremasto, bogato in poceni, sladko in pikantno, hitro in preprosto. Vse v eni skledi:)

Napotki:

  • Pridobite jetra od kokoši normalne, domače reje. Ne svetujem kupovati industrijsko krmljenih.
  • Razrežite jih na enakomerne kose (tam, kjer se držijo skupaj), začinite s Cajun začimbo in popecite na maslu ghee (2-3 minute na vsaki strani, da dobijo lepo barvo, vendar ostanejo še mehka).
  • V solati združite špinačo, lahko tudi rukolo in endivijo ter na kolobarje narezano kumaro.
  • Pripravljena jetr’ca odstavite kar na solato, v preostalo omako na ponvi (če jo je premalo dodajte še malo masla ali kak košček slanine) stresite nasekljan česen in ga popecite le toliko, da zadiši.
  • Polivko obogatite s kisom (jabolčnim, vinskim, sokom limone) in jo prelijte po solati.
  • Na koncu narežite povrh še avokado in svež čili.

Kosilo bo preprosto kot pasulj – če je pasulj kuhana govedina iz juhe s kostnim mozgom in sveža zelenjava.

cetrtek-1Ščep soli je vse, kar ta “recept” potrebuje.

Vse, kar sem moral storiti je skuhati juho (od tod nova doza »putra« – mozga – iz kosti ter kuhana govedina, ki je dobra kot kruh – povsod se poda) in obiskati mamin vrt (paradižnik, paprika in kumare še vztrajajo, oz. so, v času pisanja tega prispevka).

Juha iz kosti je eliksir lepote in mladosti. Zvenim kot reklamni oglas, vendar je kar nekaj resnice v tej trditvi, verjemite.

Ste slišali za glukozamin, hondritin, mineral »lepote« MSM (metil-sulfonil-metan), hialuronsko kislino in druge glikoaminoglikane, ki naj bi obnavljali naše sklepe (hrustanec), preprečili lomljenje nohtov, ohranili čvrste lase in prožno kožo? Naštete spojine so res odgovorne za vse to, vendar delujejo najbolje skupaj, kot ekipa, ne izolirano v prehranskih dopolnilih.

Saj veste – ekipa je vedno močnejša od posameznika, četudi nima izrazitega zvezdnika (vsi, ki ste spremljali finale NBA končnice leta 2015 dobro veste o čem govorim). V juhi ni zvezdnikov, temveč nepremagljiva ekipa mikrohranil, ki ščiti svoj »koš« pred boleznijo in dosega točke za naše zdravje in odpornost.

Zvečer se mi res ni dalo dolgo stati za štedilnikom, zato sem za izbral eno ljubših, vendar skrajno preprostih jedi: riba (oslič) in blitva s krompirjem.

Napotki:

  • Argentinski oslič je prosto živeča in cenovno zelo sprejemljiva riba (na voljo že po 3 ali 4 eur/kg). Je precej boljša izbira od »umetnih« (v bazenih gojenih in s GMO koruzo ter sojo hranjenih) tilapije, vitkega soma in precenjenega (gojenega) lososa. Ribo pred uporabo le odmrznite, sperite pod vodo in dobro osušite. Zarežite počez do kosti in poljubno začinite (predlagam sol, poper in vejice rožmarina, kar temeljito vtrete v zareze). Pecite na maslu ghee ali kokosovi maščobi na zmerni temperaturi. Ne obračajte dokler se ne pojavi zlato-rumena skorjica (vsaj 5 minut). Oglejte si, kako to izgleda s skušo.
  • V ločeni ponvi prepražite polovico čebule na maslu ghee. Dodajte stebla blitve, česen, timijan, solite in poprajte.
  • Dodajte na kocke narezan kuhan krompir (praktično ga je pripraviti v naprej in hraniti v hladilniku) in listje blitve.
  • Vse skupaj pogosto premešajte, da blitva enakomerno ovene.
  • Servirajte poleg ribe. Ribo po želji prelijte z neprečiščenim oljčnim oljem, prilogo pa osvežite s sokom limone.

Namesto osliča se lahko uporabi sardele, rdečega okuna, polenovko, skušo, divjo postrv (aljaški polak) ali divjega lososa, krompir pa lahko v primeru manjše potrebe po škrobnih virih energije nadomestite s paradižnikom in olivami. Z drugimi besedami, če nimate tolikšne potrebe po OH oz. ste boljši prijatelj z okusnimi maščobami.

cetrtek-2A veš kakšna riba, stari!:)

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood.
info@feel-good.si

Objavil | 2016-07-04T09:27:52+00:00 24, september 2015|