Biti suh ni nujno enako, kot biti zdrav.

Hitro se lahko zmotimo kateri cilj je pomembnejši, če upoštevamo zgolj njuno mesto na prioritetni lestvici naše družbe.

Dve vrsti špeha

Obstajata dve vrsti maščobe zavoljo poenostavljanja[1]. Podkožna in notranja (trebušna, visceralna). Eno lahko uščipnemo s prsti, druge ne. Zaradi prve se nam trese trebuh, ko si umivamo zobe, zaradi druge zbolimo.

Povišana raven trebušne maščobe je simptom “pokvarjene” presnove in posledica prekomernega uživanja kalorij, predvsem na račun sladkorja in predelane hrane.

Preberite več: Inzulin.

Nekdo, ki ne prenaša dobro mlečnih izdelkov – je na njih netoleranten – bi v izogib napenjanju in vetrovom verjetno izpustil tisti priporočen kozarec mleka pri zajtrku. Podobno velja v primeru glutena v pšenici, piri, rži in drugih žitih. Ali za oreščke, če so oni problem in povzročajo alergijske reakcije po užitju.

Nesposobnost shajanja s specifičnimi živili, praviloma bogatimi s kalorijami, maščobami in sladkorjem, ima tudi značilne simptome: ena takšnih je težava pri uravnavanju apetita, posledično prenajedanje ter nabiranje maščobe okoli trebuha (notranjih organov).

Preberite več: Zakaj se prenajedamo?

Kdo je tofi?

Ta maščoba pogosto ni vidna, pri posameznikih, ki jedo malo, ali živijo izrazito aktiven življenjski slog[2]. Kljub temu pa jim lahko rečemo TOFI (thin on the outside, fat on the inside) oz. suhi debeluhi, kot je izraz populariziral dr. Robert Lustig[3].

Kakšen šok je bil to, ko je prišel 40 let star mladenič na posvet in meritve telesne sestave[4]. Spomnim se, kako temen je bil od sonca. »To je od košarke«, je rekel. »Vsak dan igramo po več ur skupaj«. Dobil sem privid iz prejšnjega življenja, iz svojih košarkarskih dni in se nasmehnil. Morda sem mu celo zavidal, kdo ve.

Če sem mu, ni trajalo dolgo. Sigurno je minilo po tem, ko sva opravila meritve. Od vseh izmerjenih številk se moški po navadi najprej zataknemo ob odstotek maščobe, ženske ob kilograme.

Referenčne vrednosti za podkožno maščobo pravijo, da je 25 še precej ok, celo fit za današnje standarde. Vendar ni vseeno, kje se ta maščoba nahaja – če visi večinoma okoli trebuha, opozarja na tveganje za pojav bolezni, kot so diabetes 2, povišan krvni pritisk, nenormalen holesterol, če naštejem le 3 najbolj pogoste.

Aleš je torej TOFI. Še huje, on je fit TOFI.

»Kaj lahko storim«, je vprašal in odgovoril sem: kaj ješ?

»Polnozrnat kruh s putrom in marmelado za zajtrk, sadje za malico okoli košarke, puranji zrezek in solato za kosilo, za večerjo pa kaj malega, če sploh. Trudim se po 18 uri sploh ne jesti«.

Česar Aleš ni povedal, vendar sva ugotovila kasneje je, da si zelo rad privošči kaj sladkega in uživa v vikend žurkah ob pivu in pici.

Sploh pišem dalje ali že razumete nauk? Za nekoga, ki meri v višino dobrih 190 cm in piše svoje kilograme s tremi številkami je to na tedenski ravni manj hrane, kot si predstavljam, da poje anoreksična ruska gimnastičarka, kar kompenzira z občasnim vendar rednim “junkfestom”.

Preberite več:
Je kalorija enaka kaloriji?
Zakaj se prenajedamo?

Kalorije se naposled nekako uravnajo in zaradi tega ni »debel«. Vsaj navzven ne.

Napačni vzorci prehranjevanja redijo “navznoter”.

Od tu dalje vodita dve poti. Prva je tekoči trak zdravil za zniževanje krvnega pritiska, holesterola in inzulin, druga je ureditev prehrane.

Upam, da je Aleš izbral pravo.

Katero boste izbrali vi?

 

Preberite več:
Dieta po Feelgood občutku
4 etape do Feelgood prehrane.
Jej manj in več migaj.
Poziv ZA hranilno vrednost.


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si