Kaj pa Scandi Sense dieta?

Preprostost je očitno ponovno »kul«. Dobra novica zame. Mogoče je končno napočil čas, da se podvizam in pripravim svojo dieto in jo poimenujem Feelgood 😉

Suzy Wengel je sestavila Scandi Sense dieto (od kod ime mi ni znano) in »sestavila« je natančen pridevnik, ki opisuje njene značilnosti. V bistvu je povzela temelje nekaterih že obstoječih dobrih praks in jih sestavila v celoto. Glavna podobnost je s pristopom podjetja Precision Nutrition in njihove metode odmerjanja porcij s pomočjo dlani (vir).

Preberite več:
Dieta po Feelgood občutku.
3 načela Feelgood prehrane.
4 etape do Feelgood prehrane.

Kakšne so zahteve, da lahko naposled katero koli dieto označimo kot zdravo?

1. Je energijsko uravnotežena.

Stanje prekomerno povišane telesne teže (debelost), kot tudi izrazito prenizke (podhranjenost), je samo po sebi povezano s slabšim zdravjem. Če dieta posameznika »shira« ali »zredi« preko meja normalne telesne teže, je nezdrava že v osnovi.

Scandi Sense poskrbi za to točko s strogim omejevanjem števila dnevnih obrokov na 3 in količinami pri vsakem.

Preberite več:
Energijsko ravnovesje.

2. Temelji na minimalno predelanih in naravnih živilih.

Zdravje zahteva določena hranila (vitamine, minerale, aminokisline, omega 3 maščobe) in prehrana je poleg prehranskih dopolnil edini vir, kjer jih lahko dobimo. Naravna in minimalno predelana živila praviloma vsebujejo našteta hranila v največjih količinah.

Zelenjava, sadje, polnovredna žita in stročnice, pusti kosi mesa, ribe, jajca, nepredelani viri maščob kot so avokado, olive in oreščki ter mlečni izdelki so nekakšna »mediteranska« in hranilno bogata osnova na katero se naslanja Suzy.

Preberite več:
Prehrana za zdravje.
Katera živila imajo največ hranil?.

3. Omogoča doslednost.

Zdravje ne zahteva popolnosti – izbire »izključno« teh in »nikoli« tistih živil ali dolgoročno in nerazumno odrekanje ljubi hrani. Hrane ne gre pomanjšati zgolj na nivo kalorij, temveč služi tudi kot čustveno »gorivo« in je socialno »mazivo« – druženja, slavja, ljubezen in osama, vse je prepleteno s hrano.

Dieta, ki je lahko na dolgi rok uspešna za večino ljudi omogoča prostor za »pregrehe« vendar ne na račun točke 1. To Scandi zajezi na način, da se za sladico naredi prostor pri glavnem obroku namesto priloge ali se izpusti kar celoten obrok.

»Brez omejevanja« in »lahko ješ kar hočeš« sicer zveni mamljivo, vendar je kot vidite v ozadju precej učinkovito varovalo pred prenajedanjem.

Preberite več:
3 skupne lastnosti vseh uspešnih diet.

Kaj naposled menim o Scandi Sense dieti?

Ocenjujem jo kot učinkovit trening uravnoteženega prehranjevanja, ki je podprt s tradicijo in znanostjo, primeren za »poznavalce«, ki že obvladajo osnove zdrave prehrane.

? Nisem prepričan, da je najboljša izbira za »začetnika«, ki želi nekaj s čimer bi se zavaroval pred pogostim jo-jo učinkom, povezanim z množico nesmiselno restriktivnih diet. Zahteva namreč precej znanja, časa in kuharskih spretnosti.

Naprednim težko omogoči doseg specifičnih ciljev, kot so:

  • izguba tistih najbolj trdovratnih kilogramov ali odstotkov maščobe,
  • zasledovanje športnega rezultata,
  • pridobivanje puste mišične mase,
  • različne zdravstvene težave in netolerance.

 

Mario Sambolec, ustanovitelj Dr. Feelgood, predavatelj FZS, PN1, CSCS
Nenad Kojić, vodja programov prehranskega svetovanja pri Dr. Feelgood
www.drfeelgood.si
#pozdravipameti

Objavil | 2018-06-13T15:28:24+00:00 13, junij 2018|