Rižota z morskimi sadeži je bila od nekdaj ena mojih najljubših »fensi« jedi. Naročil sem jo ob vsaki svečani priložnosti, ko smo z družbo obiskali katero od boljših ribjih restavracij. Dvakrat v življenju, torej 🙂

Iznenada sem pomislil, da bi se lahko pockrljal s temi okusi. Pravzaprav ni bilo toliko iznenada, kot me je na to možnost spomnil Mercatorjev kupon za 25 % popusta na izbran izdelek po želji. Moja želja je bila rižota in izbran izdelek morski sadeži.

Sledeč vikend je ponudil idealno priložnost, da obrišem prah z odbitega predpasnika, ki sem ga dobil pred mnogimi leti v dar za rojstni dan (na njem je bil narisan naključen model s fuuuulll mišicam) in sčaram naslednji recept:

Sestavine (za 2 osebi)

  • Pol kg odmrznjenih (ali cca 700 g zamrznjenih) morskih sadežev*.
  • Deciliter vina (po pravilu gre h ribam belo. Jaz sem uporabil rdeče. #jebespravila J).
  • 150 g okroglozrnatega riža (Arborio, Sant Andrea, …)
  • 3 dcl vode ali še bolje, jušne osnove v prahu**.
  • Čebula, česen, rožmarin, timijan, sol, poper in lovorjev list.
  • 2 dcl paradižnikove omake.
  • 5 vloženih inčunov*** ali jedilna žlica oljčnega olja.
  • Zelenjava po izbiri (korenček, grah, paprika, bučke, …).

* Pakirani morski sadeži so pogosto polni različnih konzervansov in stabilizatorjev, a najbolj me moti surimi, ki je pravzaprav slaba imitacija mesa rakovic. Surimi je za morske sadeže to, kar je Kekec pašteta za meso. Zato izbiram tiste, ki jih ponuja Coolhouse na rinfuzo – brez nepotrebnih dodatkov (in brez surimija).

** Svetujem takšno, ki vsebuje večinski delež različne zelenjave in ne modificiranega škroba in uprašenega rastlinskega olja.

*** Inčuni so zanimiv »flavor enhancer« oz. naravni ojačevalec okusa. Jedi dodajo neprepoznavno globino, kot tudi rdeče vino.

Priprava

  • Morske sadeže odtalite, sperite pod vodo in odcedite.
  • Inčune prestavite iz oljčnega olja v kozarčku na ogreto ponev in jih premešajte. Kmalu se bodo na vročini razpadli.

  • Na rahlo prepraženo čebulo vsipajte morske sadeže in počakajte, da voda deloma izhlapi.

  • Nasekljajte česen in ga pustite stati.
  • Dodajte še »tršo« zelenjavo, kot sta grah in korenje, če ste se ju odločili uporabiti.
  • Zalijte prvič: z vinom.
  • Dodajte rožmarin, lovor, timijan, solite, poprajte, …

  • Dodajte še riž in preostalo tekočino (jušno osnovo).

  • Pokrijte in kuhajte na blagem ognju približno 15-20 min.
  • Odkrijte, dolijte paradižnikovo omako, nasekljan česen in premešajte. Poskusite in dodatno začinite, če je potrebno.

  • Po 25-30 minutah rižoto odstavite s plina, primešajte ji peteršilj in pustite, da odstoji.

  • Postrezite ob zeleni solati. Radiču, na primer, ali motovilcu, ki sta morda še aktualna.

Dober tek! 🙂

Za več receptov obiščite našo Kuhinjo dobrega počutja.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si

Objavil | 2018-01-09T09:26:10+00:00 9, januar 2018|