Probiotiki in prebiotiki

Dobro stanje črevesja je ne le pomembno, morda celo ključno za naše optimalno zdravje.

Mikroorganizmi so povsod naokoli. V nas naj bi jih bilo neverjetnih 100 trilijonov članov, ki bi tehtali približno dva kilograma, če bi jih skupaj postavili na tehtnico.

Preberite več:
Antibiotiki in črevesne bakterije

Probiotiki

Probiotiki lahko z nadpomenko poimenujemo družine različnih bakterij v našem črevesu.

  1. Poznamo tako rekoč dobre, koristne, kot so spore Lactobacillus, Bifidobacterium in L. Casei (najpogosteje oglaševane v raznih pasteriziranih jogurtih, ki v bistvu niti niso najboljši viri probiotikov
  2. in druge, neprijazne, ki se lahko v določenih situacijah (stres, sladkor in predelana hrana, redna uporaba farmakoloških pomagal) razselijo ter povzročajo prebavne težave.

Probiotike, se pravi žive koristne bakterije, lahko užijemo v obliki surovega (neprekuhanega) mleka in mlečnih izdelkov (jogurt, skuta, sir), s fermentirano zelenjavo (surovo kislo zelje, nepasterizirane olive, kisle kumarice) ali v obliki prehranskega dopolnila.

Preberite več:
Trije čudeži naravne fermentacije.

Prebiotiki

Z besedo prebiotik označimo hrano za naše dobre mikroorganizme.

Tu govorimo o vlakninah, katerih najboljši viri so:

  1. Različna zelenjava (vse kapusnice, zeleno-listnata zelenjava in lukovke),
  2. gomolji (krompir, sladki krompir, korenje, repa, koleraba, pesa, zelena, redkev),
  3. kosmiči in polnovredna žita.
  4. sadje (jagodičje, jabolka, kivi z lupino, avokado, zelene banane).

Prebiotike si lahko zagotovimo s pestro izbiro rastlinske prehrane in doslednim upoštevanjem navodila: naj vsak obrok vsebuje vsaj en vir zelenjave.

Torej, skodelica kislega zelja na dan, odžene slabo prebavo stran. No, lahko pa na pomoč priskočijo tudi kvalitetni probiotiki v kapsulah, če za koga naravno fermentirana hrana ni ravno prva izbira pri obroku.

Preberite več:
Ogljikovi hidrati in vlaknine.
Prehranska dopolnila.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood, nutricionist PN1, ACA, trener in predavatelj FZS.
www.drfeelgood.si

Objavil | 2018-11-13T10:37:49+00:00 27, januar 2015|