Za nekatere je žur ob petkih zvečer v Cirkusu, ali kamor koli se že hodi ven, oprostite moji nevednosti 🙂 Zame, na predavanju pri Mateju v Fitzone Functional Training, kjer smo predvčerajšnjim govorili o prehranskih dopolnilih … in govorili … in govorili, vse dokler me ni zmanjkalo 🙂

Kaj smo povedali?

– Prehranska dopolnila so velik biznis, kar ni ne dobro, ne slabo kar samo po sebi, je pa smiselno upoštevati pri izbiri. Posledično obstajajo ogromne razlike v kvaliteti.
– Od leta 2012 lahko pride na trg pravzaprav karkoli, zato je toliko bolj pomembno izbrati zaupanja vrednega proizvajalca.
– Če poskrbite za vnos kalorij, ki je skladen z vašim ciljem, to dopolnite s primerno količino hranilno bogatih virov beljakovin (ogljikovih hidratov in maščob) v prehrani, katere smiselno razporedite tekom dneva, potem zelo verjetno prehranskih dopolnil ne potrebujete. Če vse prej našteto ne štima, od kalorij, do beljakovin itd., vam dobesedno nobeno prehransko dopolnilo ne pomaga, kot bi lahko.
– V določenih primerih, ko gre za resnejša pomanjkanja (železo, vitamin D, B, …) so lahko dopolnila bolj elegantna izbira, s hitrejšim učinkom, kot spreminjanje prehranskih navad.
– Najpogostejša pomanjkanja so pri vitaminih D, B, magneziju in cinku.
– Dodatek aminokislin (bcaa/eaa) je lahko koristen za v obdobju tgreninga, ki s težavo zadosti potrebam po beljakovinah z obroki čez dan.
– Zanimiva dopolnila za boljši perforance so beta alanin, kreatin, citrulin malat.
– Pri izgubi maščobe lahko koristi ekstrakt zelenega čaja, kofein, sinefrin, glukomanan, karnitin.
– Za spološno zdravje kažejo največ učinka kurkuma, cod liver oil, vitamini D, B, magnezij, cink, kolagen,

… in to je zgolj “teaser”. Za več, se mi pridružite naslednjič 🙂 Do takrat preberite članek v katerem sem se pred časom izpovedal o prehranskih dopolnilih: https://goo.gl/lUFP9M

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si