Vodene (skupinske) vadbe so doživele pravo malo revolucijo od časov, ko je bila glavna nadpomenka še aerobika. Različne možnosti izbire imajo svoje pluse in minuse, kot vsaka stvar. V naslednjem prispevku odkrivam česa je več in predstavljam primer alternative, ki združuje prednosti skupinskih vadb s prednostmi individualnega treninga z osebnim trenerjem.

Mislim, da je bilo kmalu po mojem osemnajstem rojstnem dnevu, ko sva se s fitnesom pobližje spoznala. Vem, da sem komaj čakal izpit za avto in garal preko študenca dneve in noči, da sem zaslužil tistih pol milijona (tolarjev) za črn Polo, letnik 95, z litimi feltnjaki in bass orkestrom v prtljažniku.

Mladost, ludost.

Ne povem kako dolgo nazaj je od tistega časa, le izdajam, da me kmalu čaka prehod v bolj modra leta, ki jim rečejo tudi Jezusova. V vsem tem času sem imel možnost iz prve vrste spremljati evolucijo fitnesa: Od biceps-benč osebnih trenerjev, kar je ostalo od Jane Fonda aerobik, tisoč in ene različice Less Mills vadb, do Crossfita, bootcampov ter »funkcionalne« vadbe.

Uspešnost programa bo v prvi vrsti odvisna od trenerja

Radi bi diskreditirali določen pristop, a spoznal sem, da lahko vsak izmed naštetih »deluje«. Pod določenimi pogoji. Trener je eden glavnih odločevalcev ali bo posameznik napredoval do boljše forme in telesne kondicije. Še najbolj teoretično luknjast program vadbe, ki bi mu izobražen difovc upravičeno očital cel kup pomanjkljivosti, lahko vodi h ugodnemu rezultatu, če je oseba, ki ga izvaja, dober človek. Če se vadeči z njim poveže, mu zaupa, mu je prvi pripravljen prisluhniti in se v njegovi družbi dobro počuti. Vse našteto bo povod za redno obiskovanje vadbe in v večini primerov je že to dovolj za pozitivno izkušnjo.

Doslednost je med pomembnejšimi, če ne celo najpomembnejši dejavnik uspeha, ko govorimo o gibanju, prehrani in spremembi življenjskih navad, ki vodijo k boljšemu zdravju.

Ampak, neumen je tisti, ki dela neumnosti redno. V primeru telesne aktivnosti to pomeni tveganje za bolečine, poškodbe, naveličanost, obup in frustracije zaradi neuspeha. Jasno, da bo za lepo oblikovane noge in čvrsto zadnjico pomembno izvajati vaje za moč na nek način, a ni vseeno na kak način.

Kot ne obstajajo zdrava in nezdrava živila, le primerna in neprimerna prehrana, lahko rečem podobno tudi za vaje: ne obstajajo dobre ali slabe vaje, le takšne, ki so primerno izbrane in izvedene, ter tiste, ki to niso. Če se slednje izvaja dosledno, se poviša tveganje za neželene posledice, kot so bolečine in poškodbe.
Izbrano telesno aktivnost – vadbo ali trening – bo zavoljo uspeha potrebno izvajati ne le dosledno, temveč tudi primerno.

Osrednja dejavnika uspeha za stranko sta torej, da je njen trener dober človek, ki je povrh še primerno usposobljen za opravljanje svojega dela. Pri skupinskih vadbah slednjo zahtevo pogosto zaslepi ugodnejša cena. Bodimo realni: 45-60 eur na mesec je finančno bolj sprejemljivo od več sto eur pri osebnem trenerju. Računica »bolje išta nego ništa« se za mnoge izide in ne zdi se mi prav, da se obsoja tiste, ki se za skupinsko vadbo odločijo, ali blati in diskreditira ponudnike takšnih storitev, čeprav si mislim, da nekateri strokovnjaki najraje počno prav to.

Plusi in minusi skupinskih vadb

Ne gre zanemariti, da imajo tudi skupinske vadbe očitne prednosti. Naštejmo glavne tri pluse:

+ že omenjena nižja cena
+ energija, ljudje, glasba, ples in vzdušje,
+ simpatičen in zgovoren vaditelj ali vaditeljica.

Na drugi strani so nezanemarljivo pogosto boleči minusi:

– (pre)velike skupine,
– »one-size-fits-all« pristop po katerem izvajajo vsi udeleženci enak trening,
– pomanjkanje progresije ter prilagoditve vaj posameznikovim zmožnostim in ciljem.

Najboljša alternativa

Že dolgo razmišljam o idejah, kako bi se dalo skupinske vadbe izboljšati oz. združiti njihove prednosti skupaj s prednostmi osebnih treningov. Od tu se je celo porodila zamisel za program Feelgood transformacija, ki temelji na znanstveno podprtih in učinkovitih metodah ter združuje najboljše iz obeh svetov: ugodnost, razgibanost in timski duh skupinskih vadb ter posamezniku prilagojen pristop, ki je značilen za individualno (osebno) trenerstvo. Več izveste v naslednjem videu in pod povezavo: Feelgood transformacija.

Mario Sambolec, nutricionist PN1, ACA, trener in predavatelj Fitnes Zveze Slovenije.
Osebno trenerstvo in prehransko svetovanje.
http://www.drfeelgood.si