Vajeni smo raznih žitnih kaš, med katerimi je verjetno najbolj priljubljena in hranljiva ovsena – klasični porridge – s kuhanimi ovsenimi kosmiči v nekakšnem mleku in okrašena s poljubnim sadjem ter oreščki …
Nič narobe, če radi tako začnete svoj dan, le ne pozabite na nek vir beljakovin poleg (jogurt, skuta, jajca ali enostavno vmešajte v kašo merico sirotkinih beljakovin v prahu). Več idej: Beljakovinski zajtrk.

Tudi sam sem precej “mahnjen” na kaše in si rad pripravim kakšno tista jutra, ko me čaka po zajtrku trening. Za “Paleo”, brez-glutensko verzijo sem tokrat poskusil kako se obnese zelena banana = banana za kuhanje = plantana.

Naravnost odlično! Kot nekakšen puding postane, ko malo postoji … sem takoj pomislil, ali bi bilo kaj takšnega všeč mojemu nečaku in nečakinji, za zamenjavo klasičnega “nekaj v mleku”, kar najraje rečeta, ko ju mama Vesna vpraša kaj bi za zajtrk.

Plantana je zanimiv, precej podcenjen, a poceni in presenetljivo hranljiv vir prehrane. Odlikuje jo odporni škrob, ki preprosto rečeno hrani naše prijazne bakterije v črevesju in ne meša inzulinskih štren (ne vpliva drastično na porast sladkorja v krvi), če je to za koga problem.

V iskanju boste najverjetneje naleteli na zelene, črne in rumene plantane.

  1. Zelene plantane so najmanj sladke in uporabne kot čips, pečen v pečici, ali na ponvi z malo kokosovega olja spodaj. Tako jih lahko uporabite z gvakamole omako, s čipsom zajmete kakšno pašteto, … kjerkoli namesto krekerja, pravzaprav.
  2. Rumene plantane so malenkost slajše in kot nalašč za naš puding (porridge) v receptu spodaj.
  3. Črne plantane so najslajše in običajno v rabi, kot sladica. Na primer: zarežete vanjo, jo malenkost razprete, nadevate s kokosovimi kosmiči, temno čokolado in pretresete s cimetom. Postavite v pečico za 10-15 minut.

Za Plantana puding potrebujete:

  • 1-2 plantani, odvisno za koliko oseb kuhate (na voljo so v trgovini Leclerc in po novem jih nudi tudi Hofer).
  • Neko tekočino: mleko, mandljevo mleko, kokosovo mleko, ali navadno vodo.
  • Blender.
  • Začimbe, kot sta cimet in burbonska vanilija.
  • Leseno “kuhačo” za mešat.
  • Merico ali dve sirotkinih beljakovin v prahu z okusom vanilije.
  1. Banano olupite, narežite na kolute in spulsirajte v blenderju do tekoče mase.
  2. Maso vlijte v kozico, dodajte vodo* in kuhajte ob pogostem mešanju približno 15-20 minut.
  3. Pred koncem primešajte še cimet, vanilijo in sirotkine beljakovine.
  4. Postrezite toplo, ali ohladite in ponudite kot sladico – puding.

* tekočino lahko prilivate sproti glede na konsistenco, ki jo zelite doseči – več vode, bolj bo kaša redka in obratno.

Green-banana-porridge4

Več receptov:
Plantana palačinke
Beljakovinski zajtrki.
Pecivo iz plantan in jabolk.

Mario Sambolec, dr. Feelgood.
info@feel-good.si