Palačinke s skuto in čemažem

Gremo kar takoj na recept!

Sestavine:

Za 2 kavni šalici albuminske skute
2 kavni šalici moke
2 jajci
2 beljaka
1,5 – 2 kavni šalici mineralne vode
pecilni prašek (cca 17 – 20g)
Ščepec soli
Nasekljana zelenjava ali zelišča (mlada čebula, špinača, blitva, peteršilj, čemaž, drobnjak….kar imate »na zalogi«)

Postopek:

Najprej zmešamo vse mokre sestavine: skuto rahlo razdrobimo z vilico, dodamo jajci in beljaka ter polovico količine mineralne vode. Dodamo moko zmešano s pecilnim praškom in rahlo vmešamo, nato dodamo še preostalo količino mineralne vode in nasekljana zelišča ali zelenjavo.

Vse sestavine res rahlo vmešamo. Pozor – ko rečem »rahlo vmešamo« to mislim zelo resno. Če maso intenzivno mešate, boste »razbili” vse zračne mehurčke, ki nastanejo zaradi sredstva za vzhajanje in zaradi dodane radenske. In še naslednja reč – če boste intenzivno mešali, boste pospešili razvoj glutena, ki si ga sicer močno želimo v kvašenih izdelkih, kot so testo za kruh, pizzo, krofe in podobno. V masi za palačinke si ga pa ne želimo, saj bi testo izgubilo svojo puhasto strukturo.

Tako, našo rahlo vmešano maso pustimo stati 10-15 minut in v tem času pripravimo ponev za peko.

Maso z žlico nadevate v dobro segreto ponev. Pečemo na srednji temperaturi nekaj minut in obrnemo, ko se na zgornji strani začnejo kazati čisto majčkeni mehurčki. Obrnemo, popečemo še na drugi strani nekaj minut in si postrežemo.

K tem palačinkam se odlično poda paradižnik in popečeni šparglji.

Pri Feelgood se res trudimo ponuditi vam ideje za pripravo hitrih in ne kompliciranih jedi. Zato, ker vemo, kako zelo nam je vsem čas dragocena valuta. Kar nam je pa tudi dragoceno je, da pri pripravi obrokov poskrbimo za balansiran vnos vseh hranil. Ravno zato smo vam predstavili enostaven sistem in ves čas ponavljamo, da poskušajte obroke sestavljati po pravilu BeZeG: najprej pomislite na to, kateri vir BEljakovin boste uporabili, temu dodajte ZElenjavo (ali sadje) in nato odmerite svojim potrebam primerno količino Goriva, ki ga predstavljajo ogljikovi hidrati in/ali maščobe.

S to »svojim potrebam primerno količino goriva« ima večina nas precej težav. Predvsem z neprimerno količino goriva, če smo bolj natančni. Ta reč se naseli na sama neprimerna mesta na našem telesu – hudič hudičev, nikoli ne gre tja, kjer bi jo z veseljem videli…saj vsak od nas ve zase, kje bi to bilo, a ne 🙂 Ne, ne. Vedno je tam, kjer je ni treba….na stegnih, na zadnjici, okoli trebuha… Da bi se temu izognili, je dober predlog paziti, da energije ne dodajamo še preko maščob za pripravo hrane. Zato predlagam zmernost. In izbiro kakovostne posode, kjer boste lahko uporabili kar se da majhno količino maščob. Meni je Tefal Slovenija poslal na preizkus njihovo ponev. Iskreno, ne bi jim bilo treba, saj imam dve svoji že doma. Kar zadeva ponve s premazom proti prijemanju, so bili od nekdaj moja prva izbira. Pa tisti, ki jo imate doma, dobro veste zakaj.

Mario se je pred kratkim v dveh članih razpisal na temo maščob – eden govori o tem zakaj so pomembne, kakšna je vloga maščob, drugi pa o praktičnih napotkih za uporabo maščob v kontekstu energijsko uravnotežene prehrane. Morda ste že prebrali, če pa niste, vabljeni. Jaz grem pa palačinke jest 😉

Aja, še to – pozabila sem vam povedati, kaj je to »albuminska skuta«. Na kratko: pri nas jo poznamo pod imeni sirarska skuta ali tudi pastirska skuta, po svetu je znana kot ricotta. Je skuta, ki jo pridobivajo iz sirotke: se pravi, ko je navadna skuta že narejena, je stranski produkt sirotka. To mlekarji znajo znova spremeniti v nekoliko drugačno skuto, ki primerjaje s tisto navadno, ima bolj blag okus in je za nekatere tudi bolje prebavljiva. In sicer zato, ker ne vsebuje kazeina, ki je težje prebavljiv in je prisoten v navadni skuti. Albuminska skuta vsebuje lažje prebavljivi beljakovini albumin in globulin. Evo, če še niste, zdaj veste 🙂