Omleta s špinačo in jabolki, presenetljiva kombinacija s kurkumo, cimetom in čilijem.

Sestavine

  • ½ velikega eko jabolka ali eno malo,
  • pest, dve mlade špinače,
  • maslo ghee,
  • kurkuma, sol (himalajska ali Piranska),
  • 3 jajca, 4 jajca, 5 jajc ali pol ducata, odvisno od apetita.
  • od začimb se prileže tudi malo cimeta in čilija povrh.

Priprava

  1. Na rezine narezano polovico jabolka popečemo na maslu.
  2. V ločeni posodi rahlo razžvrkljamo jajca, dodamo oprane in narezane liste mlade špinače, začinimo s kurkumo in soljo po okusu ter polijemo po popečenih jabolčnih rezinah.
  3. Vse skupaj popečemo, da jajčna zmes zakrkne, vendar pazimo, da se preveč ne izsuši.
  4. Preložimo na krožnik in po želji posujemo še z malo kurkume v prahu, cimetom in/ali čilijem.

Video recept

 

Zanimivosti

Kurkuma je članica ingverjevk, za katero velja izjemno protivnetno delovanje – blokira namreč inflamatorni encim COX2 (ciklo-oksigenaza 2), katerega vrednosti so nenormalno visoke v primeru raka, posebej raka črevesja. Dr. Jonny Bowden pravi v svoji knjigi, The 150 Healthiest Foods on Earth, da jeantitumorne učinke kurkume potrdilo že vsaj trideset različnih študij. Ni skrivnost, da je kurkuma ena mojih najljubših začimb.

Preberite več: Kurkuma.

Rdeča ali kajenska paprika (čili), vsebuje beta karoten, lutein in zeaksantin, vitamin C, vitamin A, kalij, železo, folno kislino, spodbuja presnovo (preprečuje kopičenje maščevja, regulira inzulin), deluje protibakterijsko, ravno tako pa vpliva na raven endorfinov dobrega počutja (serotonin, dopamin, …).

Cimet posebne predstavitve verjetno ne potrebuje. Okus se poda skoraj kamor koli, začimba pa ima posebno lastnost, da morda uspe uravnavati raven sladkorja v krvi (manj inzulina sprostimo ob obroku).

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si