Odprto pismo medijem

Sam sem si kriv. Prižgal sem televizijo kar tako, za brez veze.
Slika se je pojavila na POP TV in njihovi oddaji Preverjeno, kjer so govorili oz. je nek zdravnik govoril o večvrednosti veganske prehrane v primerjavi z mešano dieto, ki je standardno (in večinsko) priporočilo splošne medicine.

1. Vegani so kul.

Poznam jih cel kup. Ne boste verjeli, z nekaterimi se celo da razumno in odprto diskutirati. Vendarle predstavljajo za večino elito oz. skrajnost pri prehrani, kot nekateri drugi pristopi (ketogena dieta oz. LCHF prehrana z malo ogljikovimi hidrati, Paleo, … idr.).

Preberite več:
5 (genetskih) ovir za vegane.
Kaj pa LCHF dieta?

2. Vegi ni nujno sinonim za daljše življenje.

Izpostavljene trditve, da vegansko- vegetarijanska publika živi dlje in je bolj zdrava od vsejedcev so v najboljšem primeru zavajajoče. V Anglji so nedavno zaključili z največjo studijo na to temo do sedaj, opravljeno na vzorcu, večjem od milijon ljudi in jo objavili v britanskem zborniku za klinično prehrano. Izsledek je sledeč: “United Kingdom-based vegetarians and comparable nonvegetarians have similar all-cause mortality.” (Vir). Ampak to mogoče velja samo za te čudne angleže.

3. Očitno smo lahko zdravi na različnem naboru diet.

Poznamo zdrave vegane, kot tudi vsejedce, tako “kruhojedce”, kot tiste, ki za ogljikove hidrate nimajo lepe besede. Mogoče ni ključno tisto, kar je večini prehranskih usmeritev različno, temveč skupno:

  1. Temeljijo na nepredelani, naravni hrani.
  2. Vključujejo več zelenjave, kot je večina poje sicer in predlagajo izbirati več taksnih ali drugačnih hranilno bogatih živil, kot so oreščki, semena, ribe, tudi sadje, stročnice, polnovredna žita in fermentirani mlečni izdelki.
  3. Omejujejo uporabo dodanega sladkorja in svarijo pred industrijsko predelanimi olji/maščobami.

Zaradi doslednega upoštevanja izpostavljenih treh pik postanemo boljšega zdravja, ne posameznega elementa, kot je prisotnost ali odsotnost mesa, ogljikovih hidratov, omejenega časa, ko je hranjenje dovoljeno, ipd.

Preberite več:
Skupne lastnosti uspešnih diet.

 4. Nič ni enako primerno za vsakogar, v vsaki situaciji ali za vedno.

Trditi, da so zdravstvene težave modernega človeka posledica tega, ker ni vegan je podobno smiselno, kot bi sedeči, neaktivni osebi svetovali, da je zanj edina možna ter najboljša oblika gibanja tek. In ne kakršen koli tek, temveč maraton.

Ne, da je s tekom kaj narobe, vendar se lahko strinjamo, da morda ni primeren za vse, posebej ne v ultra-dolgoprogaški različici. Zakaj ne premoremo podaljšati podobnega razumevanja tudi do prehrane?

Preberite več:
Prehrana za zdravje.

5. Kdor je dober s kladivom, vidi samo žeblje.

Dragi mediji in kolegi, ki skrbite za ozaveščenost javnosti. Naša naloga ni komunicirati lastna prepričanja temveč uporabiti neopredeljeno znanje v pomoč osebam, ki nasvet potrebujejo.

Kaj, če bi govorili več o pomenu prehrane za zdravje in kako se sploh lotiti tega ‘športa’, namesto reklamiranja pristranskih idej? Poznam zdravnika, ki je predan teku. Naredimo prispevek z njim, v katerem razlaga, kako je večina modernih težav povezana s tem, da več ljudi ne teče in bi morali vsi začeti? Kaj bomo s tistimi, ki jim tek ni blizu, ga ne marajo ali bog ne daj niso sposobni?

Meni so jajca in kajmak. Naj svetujem vsem svojim strankam jesti več enake hrane, ki je všeč meni, neupoštevajoč njim lastnih preferenc? To zveni podobno, kot bi rekel nekomu, da obstaja samo ena znamka, kroj, barva in velikost hlač. Če se lahko stlačite vanje super, sicer ste obsojeni na svoje stare, razcapane in démodé, ker očitno ni druge izbire.

Preberite več:
Psevdoznanost.
– Kako postaneš prehranski skrajnež?

6. Obstajata dve vrsti ciljev

(Zdravstvene) Cilje lahko ločimo glede na rezultat (dosežek) in glede na vedenje (proces).

Prvi so dolgoročno nastavljeno merilo strateške učinkovitosti in rezultat določenega vedenja – izgubiti 10 kg v 10 tednih, veganstvo ali tek, v tem primeru.

Cilji glede na proces upoštevajo konkretne korake na poti do določenega cilja, so pod posameznikovo neposredno kontrolo in znotraj njegovih realnih zmožnosti v začetnem trenutku – užiti porcijo zelenjave pri vsakem obroku, recimo.
Iz tega razloga se zdi smiselno osredotočiti bolj na proces, ki vodi k rezultatu, kot na rezultat sam.

Pot tisočih korakov se prične z enim samim.

Zdrava prehrana je za mnoge neznan cilj, do katerega vodi dolga, zastrašujoča pot in nahajajo se na začetku. Pokažimo jim, da zmorejo in kam stopiti, ne pozivajmo k ekstremom, ki so za mnoge v tem trenutku izven dosega.

Preberite več:
Kako manevrirati med resnicami in lažmi pri prehrani?


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, Dr. Feelgood
www.drfeelgood.si

Objavil | 2018-01-21T18:27:04+00:00 21, januar 2018|