Telesu je prav malo mar za našo prehransko filozofijo, za etična, moralna prepričanja ter mnenja, ki temeljijo na selekciji pristranskih informacij, ali konkretni prehranski znanosti. Od nas zahteva hranila in dokler zadostimo vsaj minimalnim potrebam, lahko uspevamo na najrazličnejši prehrani – s povsem drugačnim razmerjem beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob.

Preberite več: Prehrana za zdravje.
 
Posamezna živila so v tej zgodbi le ponudniki hranil in sama po sebi nimajo pozitivnih ali negativnih lastnosti. Enostavno so. Kot kos obleke v izložbi trgovine.
Oblačila imajo značilne cene, so drugačne kvalitete in produkt različnih blagovnih znamk, tako so tudi živila lahko živalskega porekla, rastlinskega ali industrijskega. Z več hranili ali manj.
Originalni Hugo Šef iz Milana je boljše kvalitete, kot Amidaš iz Ljubljanske pokrite tržnice. To ni stvar debate. Podobno je jajce bolj vsesplošno hranljivo od paprike na primer. Ima več za zdravje potrebnih hranil. To ni moje mnenje, temveč dejstvo. Lahko mi jajce ni všeč (po okusu, videzu, ali, kar tako, ker je prišlo iz kurje riti) ne morem pa reči, da ni hranljivo in zdravo.
Sami izbiramo svoje znamke oblačil in podobno se lahko sami odločamo za vire svoje prehrane. Če mi pristoji Under Armour Slovenija, super, ampak to ne pomeni, da je Nike zanič.
Jej kolikor češ »čistega« sladkega krompirja, ampak, da te ne slišim reči, da je tisti z vrta moje mame »umazan«, ker je bele sorte, ti food nazi.
 
Enako lahko prenesem na druga, »prepovedana« živila, kot je karkoli s cukrom, navadno moko, glutenom, slanino, … nihče pri zdravi pameti ne bo trdil, da so ti enako hranljivi kot divji losos in zelenjava, na primer. Vendar, dokler večino naše prehrane sestoji iz minimalno predelanih, naravnih in celih živil, kot so jajca, ribe, “normalni” (nepredelani) kosi mesa, zelenjava, sadje, polnovredna (kaljena) žita, (primerno pripravljene) stročnice, oreščki in semena, lahko preostanek energijskih potreb dopolnimo s še tako »umazano« hrano.
 
Prekomerna telesna teža je najbolj natančen napovedovalec smrtnosti iz vseh vzrokov.
To v bistvu pomeni, da ni važno, ali se izogibamo cukru, ali ne, jemo kruh, ali ne, … če smo predebeli nismo zdravi. Ali vsaj ne bomo zelo dolgo. Verjetno bo zdravstveno stanje posameznika z normalno telesno težo, ki si privošči sem ter tja kakšno »umazano« pregreho boljše, kot pretežke osebe, ki se je uspela zrediti na izključno bio/eko/domači/super »čisti« hrani.

Branka Grbin pohvale za super prispevek! Sem vesel za ponujeno možnost podati svoje mnenje … preberite članek v celoti pod naslednjo povezavo: Siol.net – Trendovsko čisto prehranjevanje


 Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, Dr. Feelgood
www.drfeelgood.si