Glede na to, koliko različnih obstaja, se mi zdi, da se razstrupljevalne diete pišejo že kar same.

K njim se najraje zatekamo v tem času in v prvih tednih januarja, seveda. Močan marketinški as so, ni kaj, a vendar nekaterim koristim določenih pristopov, kot je poudarek na uživanju več sadja in zelenjave ter omejevanje kalorij iz “junk” hrane, težko oporekam, ne glede na izbran pristop.

Posebne koristi bomo verjetno deležni vsi, ki živimo v urbanem okolju, smo vajeni mestnega vrveža in spremljajočega kaosa. Vaščani, brez televizije, pesticidov, predelane hrane, avtomobilov in smoga, pridige o pomembnosti razstrupljanja verjetno ne potrebujejo.

Kaj sploh pomeni »razstrupljanje«?

Pojem razstrupljanja je med ljudmi prisoten skoraj tako dolgo, kot je, po mojem mnenju, nerazumljen.

Razstrupljanje označuje proces pri katerem se telo odreši primeža škodljivih kemikalij, katere se vztrajno, skozi čas, nabirajo v telesu.

Te kemikalije so lahko stranski produkti naravnih presnovnih procesov, ali pa gre za telesu tuje snovi, ki vdirajo po poteh hrane, zraka, okolja, idr. Organi, z odgovornostjo razstrupljanja, so v največji meri jetra, ledvice, črevo, pljuča, limfni sistem, kri in koža.

Razstrupljanje je stalen in naraven proces, h kateremu lahko znatno pripomoremo sami, med drugim tudi z uživanjem “prave” (recimo ji naravne) hrane. Saj veste, tisto, kar zraste iz zemlje, ali taca po njej in se praviloma ne reklamira po televiziji.

drfeelgood_razstrupljanje2
Kaj se zgodi, če je toksinov v telesu preveč?

»Razstrupljanje je manjkajoči člen zahodnjaške prehrane«, pravi dr. Elson Haas, “guru” in avtor New York Detox Diet. Vedno več raziskav priznava vlogo toksinov, kot enega pomembnih razlogov za “okužbo” moderne civilizacije s tolikšnim naborom kroničnih in degenerativnih bolezni. Mednje spadajo imunska, nevrološka obolenja, … in praktično vse, kar najdemo vmes.

Kdaj in kako telesu ponuditi pomoč?

Da se telo nasiči s strupi in razvije bolezen, traja. Ljudje upad svojega zdravja in sposobnosti navadno ne priznamo takoj, če pa že, simptomov ne povežemo s prelomnim oz. globljim vzrokom. Češ, saj bo mimo …

Simptomi se sprva pojavijo, kot majhne pritožbe, v obliki pogostejših/močnejših glavobolov, slabše odpornosti, razdražljivosti in podobnih nevšečnosti, katere kasneje lahko odrastejo v astmo, alergije, nevrološke in hormonske težave, ki končno pritegnejo našo pozornost. Pomislite o tem, kot o mali luknjici v pnevmatiki avtomobila – ni očitna in peljemo lahko dalje, a kako hitro, dolgo in daleč?

drfeelgood_razstrupljanje

7 napotkov

1. Izpraznite koš za smeti

Koš poln nikotina, cukra, “junka”, alkohola in kemikalij, … z vodo in pravo hrano. Za žejo ne svetujem piti ničesar, kar ima seznam sestavin, rečeno v grobem. V poštev pride navadna voda, po možnosti prečiščena, nesladkan čaj, limonada, mineralna voda in podobne pijače. Prehrano pa poskusite oblikovati čim bolj skladno z našimi tremi smernicami. Več: 3 Načela Feelgood prehrane.

2. Eko je včasih res bolje.

Lokalno še posebej. Od vseh hranil, ki jih ima sonaravno pridelana hrana bojda več, je v tem primeru bolj važno tisto, česar nima – ostankov pesticidov, fungicidov, herbicidov (in ostalih »idov«), umetnih barvil, ojačevalcev okusa in ostalih izmišljotin industrije, katerih ne znamo niti izgovoriti. Več: Bio/eko – zdravo, ali drago?

3. Spoznajte, kaj pomeni hranilna vrednost.

Meso organov, začimbe, zelišča, zelenjava, (surovo) mleko, sadje, oreščki, ribe, avokado, olive, gomolji, tudi stročnice, … so vse živila, ki vsebujejo največ hranil, ki jih potrebujemo za optimalno zdravje. Več: Poziv za hranilno vrednost.

4. Prešvicajte se.

S dobrim treningom in obiskom infrardeče savne. Specifično elektromagnetno delovanje infrardeče savne deluje drugače, od finske, ali turške – žarki prodirajo globlje in ogrevajo telo »od znotraj«, prosto rečeno. Tudi temperatura je skoraj za polovico nižja, kar omogoča daljšo terapijo, prav tako se izpostavlja blagodejen učinek na sklepe, vezivna tkiva in srcežilje. Več: 4 etape do Feelgood vadbe.

5. Prezračite bivalni prostor.

Kjer je dim, tam je ogenj, ali, v tem primeru – škodljivi ostanki izgorevanja (cigaretni dim, plinski štedilniki, dimniki, radiatorji, …), bakterije in podobni nepridipravi, ki črpajo naš energijski bazen in vplivajo na (slabo) počutje.

6. Redno umivajte roke.

Nadaljnje razlaga verjetno ni potrebna. je nekako jasno samo po sebi, da so miške, tipkovnice, telefoni, tablice, kljuke in evri, ki jih tikamo vsak dan, bolj množično leglo patogenih bakterij, kot jih najdemo ob robu straniščne školjke, če pretiravam. Čisto navadno milo bo zadostovalo, nič posebnega ne bo potrebno. Po možnosti izberite takšnega, v kosu, ne tekočega in iz naravnih virov.

7. Premislite o kemikalijah v ličilih in čistilih.

Ribanje pečice, čiščenje kopalnice, lakiranje tal, parfumiranje in ličenje. Nedolžna opravila, s katerimi vabimo v neposredno bližino različne kemikalije, po imen VOC (hlapne organske spojine). In organsko tu ne pomeni »z babičinega vrta«, temveč »na osnovi ogljika«. Med kratkoročne stranske učinke VOC se uvršča razdražljivost oči, dihal in grla, glavoboli in utrujenost, med dolgoročnimi posledicami se navaja še slabost, izgubo koordinacije ter okvaro delovanja jeter in centralnega živčnega sistema.

Navsezadnje, škodit ne more in, če se z malo truda lahko počutite občutno bolje, je mogoče res vredno poskusiti. Če ne veste kje začeti, sledite naslednjim trem točkam:

  1. Pogosto zluftajte bivalni prostor.
  2. Bodite kot Alicia Keys in pojdite v svet večkrat puder-free.
  3. Privoščite vsaj 10 dag jetr’c tedensko.

Preberite več:
So jetra umazana?
Je razstrupljanje res potrebno?

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

 

Postavi cilj

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si