Veliko zdravja v poceni konzervi.

Drzen stavek, ki pa mu je težko oporekati. Sardine res spadajo v skupino najbolj zdrave, priročne in ekonomično sprejemljive hrane.

Sardine so, tako kot divji losos, nasičene z maščobnimi kislinami Omega-3 o zdravstvenih koristih katerih so bile pisane knjige in tokrat na dolgo o njih ne bomo. Recimo le, da za njih postavim roko tudi v ogenj in so v naši hiši nepogrešljivo “prehransko dopolnilo”.

Visok delež Omega-3 maščob v prehrani je povezan z razpoloženjem, dobrim spominom, sposobnostjo učinkovitega razmišljanja, cirkulacijo krvi in presnovo glukoze ter inzulina. Konzervo kvalitetnih sardin dobimo v trgovinah že za evro – poglejmo kaj vse si tem kupimo:

  • Sardine so preprosto nabite s kalcijem – odvisno od tipa sardin lahko ena konzerva pokrije med 25 in 38% priporočenih dnevnih potreb.
  • Ob tem vsebujejo železo, magnezij, fosfor, kalij, cink, baker, mangan ter celoten nabor vitaminov B skupine.
  • Predstavljajo tudi »ne mesni« vir vitamina B12: ena konzerva pokrije ogromnih 150% priporočenih dnevnih vrednosti!
  • V ceno je vštet tudi selen, ključen mineral za zdravje ščitnice, njegove proti-rakave in antioksidativne sposobnosti pa so v mnogih študijah povezane tudi z nižjo stopnjo rakavih obolenj.
  • Ker se sardine nahajajo nizko v morski prehranjevalni verigi, se toksini in kontaminanti (kot na primer živo srebro) v njih ne nabirajo.

Preberite več:
Razlike med gojenimi in negojenimi ribami.
Omega 3; prednosti in slabosti.
Pozor pred kalcijem v obliki prehranskega dopolnila.
Prehrana in slabokrvnost.
Vitamini skupine B.
Zdravje ščitnice.

Sardine kupujte pakirane v lastnem olju oz. slanici ali v ekstra deviškem oljčnem olju, nikakor pa ne posegajte po različicah pakiranih z zelenjavo in v rastlinskih oljih (repičino, sončnično, sojino, …) ali izmišljenih “mediteran” oljih (mešanicah rafiniranega oljčnega in sončničnega).

Še tako kvalitetna riba se v takšni marinadi napije nekvalitetnih omega-6 maščobnih kislin, ki v nesorazmerno visokih količinah povzročajo vnetja.

Preberite več:
Konzervirane sardele

Ideja, kako spraviti sardine (konzervirane sardele) v okusen recept.

Sardine “po ribiško”.

  • Na ponvi pogrejemo žlico masla ghee in po njem stresemo čebulo.
  • Če uporabljamo zamrznjeno špinačo jo dodamo že sedaj, sveža lahko pride na vrsto kasneje (pred jajci).
  • Ko se špinača odtali dodamo na kocke narezan paradižnik.
  • Solimo, popramo, stisnemo česen in pristavimo sardine iz konzerve.
  • Izberemo tri prostorčke v katere odpremo jajčka.
  • Ponev pokrijemo, temperaturo nastavimo na srednje in počakamo, da beljak zakrkne, rumenjak pa ostane še svež.
  • Na koncu potresemo s peteršiljem ali origanom in kurkumo.

 

Več idej za jedi s sardelami: Sardele = Jadranski losos.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si