Kruh je »fuj«,

ker »redi«,

ima gluten,

in ni »paleo«.

Ma nemoj …

Najbolj “redi” in največ (zdravstvenih) “težav” pri prehrani povzroča natanko takšno poenostavljanje in iskanje “enega in edinega krivca” – pred leti so bile to maščobe in holesterol, zdaj so jajca in slanina (končno) spet OK in mora na obtožni stol nekdo drug. Izbrali smo OH in jih linčamo vsepovprek. Seveda, lažje tako, kot jih dejansko razumeti in za njih najti mesto v nekem smiselnem, celostnem režimu prehrane.

Slednje je naša – Feelgood – misija. Iskati načine kako lahko nekdo uživa vse dobrote, ki jih potrebuje ne le telo temveč želi tudi njegova duša.

Hrana ni le skupek OH, B in M. Človek ne je hranil (v izolaciji), ampak živila, obroke, družinske večerje in božične zajtrke. Hrana je spomin, informacija, … tudi sredstvo za dosego želenega cilja in ohranjanje splošnega zdravja, seveda.

Ni univerzalnega navodila, ne splošnega krivca. Obstaja pa najboljši način prehrane za posameznika – njegov slog, njegov cilj, njegove korenine in presnovo. To je vredno najti. Ali izoblikovati. Potem je luksuz – neizmerna svoboda – ko lahko ješ vse. Vse, kar želiš, le v pravi obliki in količini zase.

Tudi kruh. In veste, kako dober je šele potem ta kruh, ki ni začinjen s slabo vestjo.

Sestavine:
– 500 g ajdove moke (iz kaljenih zrn),
– 1/3 zavitka svežega kvasa,
– približno 4 dcl tople vode.

Ajdov kruh iz kaljene moke a’la Vesna:
Ajdov kruhek
1. Kvas raztopim v decilitru tople vode in mu dodam pol žličke moke.
2. Moko stresem v posodo, na sredini naredim jamico v katero nalijem raztopljeni kvas. Ob robu posode – na stičišču posode in moke – pa potegnem s prstom in naredim »kanalček« v katerega naokrog razporedimo sol (menda je prav, da kvas in sol ob aktivaciji kvasa ne prideta v stik, zato naredim tako, … pa še igram se malo :).
3. Pustim vse skupaj pri miru kakšnih 10 minut, nato pa z mešalnikom z nastavkom za testo začnem mešati najprej v jamici s kvasom, postopoma dodajam več tople vode in tako zamesim enakomerno dokaj mehko zmes … če bi jo želela gnesti z rokami, bi se vse zelo neprijetno nalepilo na dlani, zato je kuhalnica ali mešalnik boljša izbira.
4. Podolgovat pekač obložim s peki papirjem in dobro premešano testo nadevam vanj in dam v ogreto pečico. Kakšnih 20 minut pečem na 180 stopinj in nato še 20 na 160 stopinj.
5. Ohladim in shranjujem v hladilniku. Po potrebi odrežem kos in ga popečem v opekaču do hrustljavega 🙂

Predlogi za serviranje?

Kako in s čim jesti kruh pa res ne potrebujemo napotkov:) Pa vseeno, delim nekaj najljubših:

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si