Pravilo, ki velja za sojine izdelke je enostavno – fermentirano je vedno bolje in pod oznako fermentirano najdemo miso, tempeh, tamari, ipd.

V našem receptu je uporabljena miso pasta, katera vsebuje ekološko pridelana zrna soje, algo koji in morsko sol.

Preberite več: Kaj pa soja?

Vsaka ekstra sestavina je odveč. Kot jušna osnova so v receptu uporabljeni ostanki in koreni različne zelenjave (steblo brokolija, zelenje cvetače, nekoliko postano korenje, čebula, zelena, koleraba, oziroma, kar ostane ob siceršnji pripravi zelenjave, ali doma v hladilniku).

Gobe že vekomaj uporabljamo zaradi domnevnih zdravilnih lastnosti. Če bolje razmislimo, je to logično.

Gobe so pravzaprav plesen, kar pomeni, da je njihov obstoj odvisen od prečiščevanja organskih snovi. Spomnite se, kje jih najdemo? Na razpadajočem, preperelem lesu in podobnih »gnilih« mestih.

To pomeni, da so očitno sposobne najprej absorbirati in nato varno izločiti različne strupe.

Potrebujemo:

  • zelenjavno jušno osnovo,
  • gobe shitake,
  • zeleni del pora ali liste mlade čebule,
  • korenček,
  • liste peteršilja,
  • hatcho miso pasto (ali drugo miso pasto po okusu).

Feelgood miso juha z gobami šitake

Priprava:

  1. Zelenjavo kuhajte v vodi caa 15-20 minut.
  2. Kuhano zelenjavo odstranimo, jušno osnovo pa uporabite za pripravo miso juhe.
  3. Dodajte na lističe, ali kockice nasekljane šitake, narezan korenček in kolute mlade čebule, ali pora.
  4. Zavrite in odstavite z ognja, ko je zelenjava zmehča ravno prav po vašem okusu.
  5. Uporabite približno eno veliko (jušno) žlico miso paste za en liter juhe. V manjši skodelici raztopite miso pasto in jo primešajte k malenkost ohlajeni, ne vreli juhi.

Video posnetek

Kuharska delavnica, kjer smo ta recept pripravili: https://goo.gl/wFg5Tn

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si