Najboljša riba je svinjska ribica, pravi oče.

Njegov sin se ne strinja in vztraja, da ni boljše ribe od sardele in divjega lososa.

S sardelami smo se ukvarjali v posebnem članku: Sardele. Tokrat je na vrsti roza divjak …

Razmislimo torej o lososu za kosilo – ampak ne gojenem in zamaščenem, temveč divjem in fit!

Domišljija sestre Vesne je gurmansko doživetje te, sicer super zdrave ribe, a vendar puste* kot konzervirana tuna, posebej, če se prepeče, ponesla v novo dimenzijo – nadela ji je srajčko iz pršuta.

* velja za najbolj razširjeno vrsto divjega lososa – Keta. Sockeye (rdeči losos) je veliko okusnejši, sočnejši in seveda, mnogo dražji.

Razlika je več kot omembe vredna, saj gre nenazadnje za popolnoma drugo ribo in le za divjo različico velja opis: dober vir esencialnih maščobnih kislin omega 3 in karotena (astaksantin, ki ribi daje specifično roza-rdečkasto barvo).

Preberite več: Razlika med gojenim in divjim lososom.

V receptu sta še kraški velikan naše domovine – pršut – in oranžni soimenjak navadnega krompirja – sladki krompir.

Sladki krompir ima po lastnostih več skupnega s korenjem, na primer ali bučo. To pomeni, da za razliko od navadnega krompirja ponudi malo več vlaknin, beta-karoten (rastlinska verzija vitamina A) in specifičen okus, prijetno sladkast okus, ki se poda različnim jedem, tudi v sladice.

Potrebujemo:

  • 2 lososova fileta,
  • 4 rezine kraškega pršuta ali kraškopoljske slanine,
  • 1 velik gomolj sladkega krompirja,
  • ghee maslo ali kokosova maščoba, himalajska sol in poper.

Priprava:

  1. Meso lososa osolimo, obilno popopramo in vsakega zavijemo v dve rezini pršuta/slanine. V ponvi raztopimo maslo ter ju na šibkem ognju počasi popečemo. Priporočljivo je, da je temperatura pečenja blaga ali vsaj zmerna. Nikar ne dopustite, da se začne slanina smoditi. Pečemo par minut na vsaki strani, da slanina rahlo porjavi, meso lososa pa ostane v sredini še rožnato.
  2. Gomolj sladkega krompirja olupimo (ali raje le dobro operemo), ga narežemo na tanjše rezine, zložimo v pekač, katerega prej premažemo s kokosovo maščobo (ali ta korak nadomestimo tako, da pod krompir postavimo papir za peko).
  3. Krompir solimo, popramo, pokapamo z nekaj kapljicami olja makadamije in pečemo v pečici do mehkega, približno 45 minut na 200° Celzija. Čas priprave lahko skrajšamo tako, da krompir predhodno “na tričetrt” pokuhamo, osušimo (ohladimo) in nato prestavimo na peki papir v pekač za 20 minut.

 

Dober tek!

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si