Pozdravljeni,

na vrtu smo pridelali polno hokaido buč in jih jemo dobesedno vsak dan, ali v juhi, ali kot priloga … Sedaj pa me zanima, saj to ni nič narobe za zdravje, kajne? Sem iskala po internetu, pa je bolj malo napisanega, me zanima mnenje strokovnjaka, kot ste vi 🙂 Hvala in lep dan vam želim!

Pozdravljeni,

buče so, da je lahko preveč buč 🙂 … če jih imate viška, je moj email naslov pod povezavo spodaj – bodo več kot dobrodošle 🙂

Šalo na stran … katerokoli zelenjavo se zdi najbolj smiselno uživati v obilju ravno v času, ko je v sezoni. Ko govorimo o pomenu raznovrstne (raznolike) prehrane menim, da bi do sadja ter zelenjave morali pristopati s takšno miselnostjo – “bašimo” se s tistim, kar narava ponuja sedaj – kot v tem trenutku buče – in ne tekom celega leta, kot smo morda vajeni. Zdaj je čas za jabolka, ne mango, za blitvo in špinačo, ne kumare in paradižnik, za kislo zelje ter repo, ne šparglje, na primer.

Moderni pristopi v poljedelstvu in možnosti brezmejnega transporta nam sicer omogočajo dobesedno “ves čas vse” in za pogovoriti se je, ali je to dolgoročno obstojno. Vsekakor ne vidim problema, če si sem ter tja pripravimo gvakamole sredi zime, ali solato, ko je na bližnjem vrtu ni za dobiti, kljub temu pa bi temeljito premislil preden bi komu priporočil oblikovati večino prehrane okoli nesezonskih živil.

Da se vrnem k bučam: brez strahu jih uživajte, dokler jih imate – višek lahko morda pospravite v obliki pireja, ali marmelade za ozimnico – brez strahu o negativnih učinkih na zdravje. Morda se zgodi, da vam koža malenkost porumeni oz. pridobi oranžen odtenek, kar je posledica karotena v tovrstni zelenjavi (korenje, buče, sladki krompir, idr.), ki ga v redkih primerih telo na tak način presnavlja.

Poleg karotena, ki je zanimiv antioksidant (nima pretirane moči kot vitamin A, ki je v domeni živalskega kraljestva), so buče vir vitamina C, mineralov, kot je pomembni magnezij, kalij, folat in baker.

drfeelgood_pumpkin-spice

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood,
info@feel-good.si