Jo poznate? Je tista rumena začimba (turmeric), ki da kariju značilno barvo in okoli katere se nabira vedno več dokazov o različnih pozitivnih učinkih.

Izvleček kurkume (kurkumin) naj bi koristil proti:

1. Vnetju (bolečinam v sklepih in artritisu). Študija.

2. Raku: Študija.

3. Pešanju možganskih funkcij, ki je pogojeno s staranjem. Študija.

4. Nabiranju aterosklerotičnih leh (strdkov) na stenah žil. Vir.

5. Gastrointestinalnim težavam (težavam s črevesjem in prebavo/presnovo). Študija.

Študije na ljudeh (vsaj 6), »in vitro« (t.i. »v epruveti« oz. v kontroliranem okolju izven živega organizma) ter na živalih, kažejo zelo spodbudne rezultate in odsotnost kakršnih koli negativnih učinkov tudi v dozah do 8 gramov dnevno (vir).

Kurkuma se izkaže tudi v testu moči proti bolečinam v sklepih (kolenu) in je v najslabšem primeru enakovredna močnim protibolečinskim tabletam (ibuprofen). (vir).

Kurkumin naj bi izboljšal izkoristek DHA v možganih (DHA je maščobna kislina omega 3, ki je sicer v aktivni obliki na voljo v sardelah, skusi, divjem lososu, morskih sadežih in drugi živalski hrani naravne reje). Dodati kurkumo se zdi posebej koristna informacija za vse (vegetarijance in vegane), ki jim meso, ali ribe ne teknejo iz kakršnih koli razlogov.

Obstaja »keč«.

Kurkuma je namreč izrazito slabo izkoristljiva v obliki začimbe. Porcija karija, sem ter tja, bo slab poskus v želji zagotoviti si katero od naštetih koristi. No, »bolš, kot nič« vseeno drži, pa vendar poglejmo, kakšne oblike so v tem trenutku priznane, kot najbolj učinkovite.

Potrebujemo maščobe in poper.

Pri prehranskih dopolnilih to pomeni liposomno obliko z dodatkom bioperina (izvleček popra). Najboljše izbire so po mojem izboru naslednje:

  1. BCM CuraMed: Povezava.
  2. Meriva Phytosome: Povezava.
  3. C3 BioPerine: Povezava.
  4. NatureVibe Longvida: Povezava.

Za nekaj odstotni popust lahko poskusite pri naročilu dopolnil preko spletne trgovine iHerb uporabite kodo: PEV531. Pri naročilu preko spletne trgovine sladko.si uporabite kodo dr. Feelgood.

V kolikor so dopolnila za koga prevelik (finančni) zalogaj, lahko poskusi z navadno kurkumo v obliki začimbe, ki jo doda v obrok z nekaj maščobami in obilico popra. Kot idealna kombinacija se ponujajo jajčne jedi, katere pretresemo s kurkumo in fajn popopramo 🙂

Za več podrobnosti sem na voljo na spodaj navedenem elektronskem naslovu.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Objavil | 2018-01-15T18:44:09+00:00 6, marec 2017|