Trampolin je nov vadbeni pripomoček in za te se spodobi, da se jim pripisuje čudežne in fantastične lastnosti. Zagovorniki in prodajalci skakanje na trampolinu pravijo, da je takšna vadba “najbolj celovita in učinkovita oblika telovadbe, ki jo je razvil človek”. Skeptiki na drugi strani svarijo pred neprimernostjo skakanja na trampolinu češ, da je škodljivo, prvenstveno za novopečene malice in deklice, zaradi urinske inkontinence in še česa. Kdo ima prav?

Poglejte, zdravje je prioriteta mnogih in gibanje je temeljni del zdravja. Da se je gibati dobro in bi ljudem, ki živijo moderno-sedeč življenjski slog, koristilo več telesne aktivnosti je trditev, ki v bistvu nima nasprotnikov.

Gibanje je podobno zelenjavi. Vemo, da bi morali, vendar pozabimo (ali zanemarimo).

Koristi gibanja

Ključne tri koristi gibanja, katere se splača izpostaviti in vedno znova ponoviti so:

  1. Povečanje mišične moči, kar pozitivno vpliva na kostno zdravje in nudi preventivno oporo sklepom.
  2. Dvig učinkovitosti srčno-žilnega sistema.
  3. Optimizirano delovanje metabolizma ter živčevja.

Načrtovano, specifično prilagojeno in intenzivno delo na sebi dvigne delovno vnemo in uspešnost, nivo energije in opravilnost, izboljša samozavest ter izoblikuje telo Supermana. Ali najlepše Instagram bejbe 🙂

Rezultat iskanja slik za exercise fun

Če bi sestavljali vadbeno piramido, bi med pomembnejše komponente pri načrtovanju uvrstili kanček zabave. Takšne, ki omogoča izraz človeške želje po odkrivanju in izražanju lastnega telesa. Vadba na trampolinu gotovo odkljuka ta okvirček.

Plusi in minusi vadbe na trampolinu

Zatakne pa se pri naslednjem koraku, ko govorimo o primernosti vadbe za splošno populacijo. Preden zagrizemo v materijo članka moram opozoriti, da vadba na trampolinih ni primerna za ljudi s slabo razvito trebušno mišičje, stabilnostjo sklepov, poškodbami, srčno-žilnimi težavami in nosečnice (torej za 90 % tistih, moderno-sedečih ljudi).

Torej, če ste zdravi in brez bolj ali manj brez bolečin ali poškodb, se lahko v bistvu lotite kakršnekoli dejavnosti. Na prostem ali v zaprtem prostoru. Gibalni zanesenjaki se lahko brez slabe vesti udeležite na oko zelo stimulativne vadbe na trampolinih, saj vam bo omogočeno doseganje lastnih meja, razgibanost vadbe pa poskrbi, da porabljene kalorije ne spremlja pretirana muka.

Vadba na trampolinih vsebuje predvsem skoke različnih koreografij in frekvenc, ki se lahko izvajajo na ritem glasbe, zato je super za razvoj t.i. »agilitija« (tajming, koordinacija, zavedanje v prostoru…), hkrati pa dinamičnost gibanja zahteva dober nadzor nad aktivacijo, relaksacijo in sinhronizacijo mišic skozi celotno telo. Pričakujete lahko tudi izboljšanje mišične vzdržljivosti in elastičnosti. Nikakor pa ni primerna za razvoj maksimalne moči ali sanacijo poškodb in drugih predobstoječih težav.

Priporočilo #pozdravipameti

Govorimo o kalorično potratni vadbi, ki pa zahteva kar nekaj predznanja in nenazadnje tudi specifično opremo. Vsem bralcem priporočamo začetni dvig telesne aktivnosti v obliki povečanja časa preživetega na nogah (sprehodi, hoja namesto vožnje z avtomobilom, hoja namesto dvigala), hkrati pa opozarjam na zmernost in progresijo (napredovanje postopoma, ne »na glavo«). Tudi stopala, skupaj s pripadajočo muskulaturo, potrebujejo svoj čas, da se navadijo na povečano obremenitev. Naj na tem mestu opozarjamo tudi na dejstvo, da so stopala edini stik s tlemi in da vse nepravilnosti vodijo v napake v gibalnem sistemu (vložki, tehnika, krepitev mišic stopala).

Drugi korak na vaši poti proti bolj zdravemu, učinkovitemu in nenazadnje tudi lepšemu telesu pa je poiskati izobraženega in izkušenega trenerja, ki bo znal vadbeni proces prilagoditi vašim osebnim potrebam in bo v vadbo temu primerno vključeval raznovrstna gibanja od joge in pilatesa, atletike in gimnastike, dviganja uteži ter drugih elementov treninga moči, vse do vadbe na trampolinu, ki lahko vse našteto prej zgolj dopolnjuje, a nikakor zamenjuje.

Rezultat iskanja slik za trampoline meme

Če si želite izoblikovano telo, boljšo kondicijo, več moči, energije in samozavesti, vas bo gotovo zanimala FEELGOOD TRANSFORMACIJA. Kliknite na povezavo za vse podrobnosti.

 

Simon Uršič, dipl. kineziolog, kondicijski trener, NCSF osebni trener.
Mario Sambolec, trener in predavatelj Fitnes zveze Slovenije.
osebno trenerstvo in prehransko svetovanje #pozdravipameti
https://www.drfeelgood.si/
mario@feel-good.si