Kaj pa meso?

Zanima me vaše mnenje o mesu. Sama namreč vsak dan jem meso: puranje, piščančje ali svinjsko, tudi ribe. Pečem ga na čim bolj naraven način, ampak jem ga vsak dan skupaj z zelenjavo. Zanima me vaše mnenje o vsakodnevnem uživanju mesa, saj berem, da naj bi bilo škodljivo. Kaj je res?

1. Kot prvo in ključno:

Nobena (naravna) hrana ni škodljiva kar sama po sebi.

Danes bi si drznil celo reči, pa včasih nisem tako mislil, da tudi košček »nenaravnega« česar koli – pomislite na vse, kar je ožigosano kot škodljivo, redilno, rakotvorno ter še kaj – ne zmore načeti zdravja v prehrani, če je ta trden.

Preberite več:
Čistunsko prehranjevanje – obstajajo “čista” in “umazana” živila?
Dietna živila.

2. Zmernost v vsem, tudi v zmernosti.

Načelo zveni precej na mestu, čeprav ne pojasni veliko. Ni konkretno.

Kar je za nekoga zmerno, je lahko za njegovega soseda pretirano in obratno.

Ker govorimo o mesu: je enkrat na teden zmerno ali preveč? Dvakrat, morda? Kaj pa, če je meso na jedilniku vsak dan, tudi pri več obrokih dnevno?

Preberite več:
Trije najbolj neuporabni prehranski nasveti.

3. Kaj je meso?

Meso je izvrsten vir beljakovin, tu ni kaj. Primerjati brokoli z njim in reči, da ima zelenjava enako ali celo več beljakovin je podobno zavajajoče, kot svetovati, da se jutri zjutraj odpravite v službo s kočijo, namesto z avtomobilom zato, ker imata obe prevozni sredstvi enako število koles.

Ni enako.

Kot se zelenjava ne more primerjati s živalskimi viri prehrane v rangu beljakovin, esencialnih maščobnih kislin (omega 3) in določenih vitaminov (B) ter mineralov (železo, cink), se tudi meso ne more primerjati z zelenjavo v razredu vlaknin in koristnih fitohranil.

Skratka, primerjati je nesmiselno. Pomislimo, kako koristi združiti, če pa nam ni do tega, da bi uživali živalske izdelke ali več zelenjave in se odločimo za pretežno eno od obeh skrajnosti, potlej pridejo do toliko večjega izraza ozaveščenost, kvaliteta izbranih živil in njihova raznolikost.

Bolj, ko se na določeno živilo zanašamo v prehrani, kvalitetnejše naj bo.

Če jem jagode vsak dan, naj bodo to najboljše jagode daleč naokoli. Če jem meso pogosto, si želim poznati njegov vir in mi ne bo vseeno ali je ta od bližnjega mesarja, ali industrijske verige preko uvoza in »različnih dobaviteljev«.

Preberite več:
5 resnic o (rdečem) mesu.

Zaključek brez filozofiranja

Kar najbolj šteje za zdravje v povezavi s prehrano je količina pomembnih hranil.

Preberite več:
Katera so esencialna hranila in kje jih najdemo?

To pomeni dovolj beljakovin za optimalno regeneracijo, podporo presnovi, sklepom, odpornosti ter delu naših mišic, dovolj nujno potrebnih maščob, kot so tiste iz skupine omega 3, ki so pomembne za hormone in možgane ter zadosti vlaknin, vitaminov, mineralov in energije (kalorij), za ohranjanje ravnovesja v delovanju vseh bioloških funkcij telesa.

Preberite več:
Beljakovine; zakaj so pomembne in koliko jih potrebujemo?
Vlaknine in ogljikovi hidrati.
Maščobe in holesterol.

Kako bomo to dosegli je prepuščeno nam. Z mesom (živalskimi izdelki) je vsekakor lažje, vendar ne izključno mogoče.

Če izbirate kvalitetno meso, ne predelane mesnine in ga v prehrani dopolnite z veliko različne sezonske zelenjave ter sadja, ste povsem verjetno potegnili najdaljšo slamico – na krožniku imate najboljše z obeh svetov.


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Postavi cilj

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

Mario Sambolec, dr. Feelgood
http://www.drfeelgood.si

Objavil | 2018-01-06T08:38:11+00:00 29, april 2016|