Kaj pa meso?

Je meso res škodljivo?

1. Kot prvo in ključno:

Nobena (naravna) hrana ni škodljiva kar sama po sebi.

Danes bi si drznil celo reči, pa včasih nisem tako mislil, da tudi košček »nenaravnega« česarkoli – pomislite na vse, kar je ožigosano kot škodljivo, redilno, rakotvorno ter še kaj – ne zmore načeti zdravja v prehrani, če je temelj trden.

Preberite več:
Čistunsko prehranjevanje – obstajajo “čista” in “umazana” živila?
Dietna živila.

2. Zmernost v vsem. Tudi v zmernosti.

Osnovno (na)vodilo pri prehrani “bodi zmeren” zveni precej na mestu, vendar ne pojasni veliko. Ni konkretno.

Kar je za nekoga zmerno, je lahko za njegovega soseda pretirano in obratno.

Ker govorimo o mesu: je enkrat na teden zmerno ali preveč? Dvakrat, morda? Kaj pa, če je meso na jedilniku vsak dan, tudi pri več obrokih dnevno? Glavno vprašanje ni med naštetimi, temveč je sledeče: Ali meso s krožnika izrine neko drugo skupino živil, ki je prav tako vir pomembnih hranil, ali se ga uživa v čim bolj nepredelani obliki in v kontekstu hranilno bogate ter raznovrstne prehrane. Trgovinska pašteta in “posebna” salama naposled ni enako kot zrezek ali krača, kot paradižnik ni enako kečap, kuhan krompir ni enako pomfri in pomarančni sok ni enako pomaranča.

Predstavljajte si meso med beljakovinskimi živili kot brokoli med zelenjavo. Meso je le eden izmed mnogih dobrih virov beljakovin, kot je brokoli le ena vrsta zelenjave. Če vam ne paše ali vam ne diši, je tu še mnogo drugih izbir.

Preberite več:
Trije najbolj neuporabni prehranski nasveti.

3. Kaj je meso?

Kot rečeno, meso je dober vir beljakovin. Tega mu po zdravi pameti ne gre očitati. Primerjati z njim katerikoli rastlinski vir in reči, da ima zelenjava, semena, kvinoja, idr enako ali celo več beljakovin je podobno zavajajoče, kot svetovati, da se jutri zjutraj odpravite v službo s kočijo, namesto z avtomobilom zato, ker imata obe prevozni sredstvi enako število koles.

Kot se zelenjava ne more primerjati s živalskimi viri prehrane v rangu beljakovin, esencialnih maščobnih kislin (omega 3) in določenih vitaminov (B) ter mineralov (železo, cink), se tudi meso ne more primerjati z zelenjavo v razredu vlaknin, vitamina C in nešteto drugih koristnih hranil.

Skratka, primerjati je nesmiselno. Pomislimo raje, kako koristi združiti, če pa nam ni do tega, da bi uživali živalske izdelke ali več zelenjave in se odločimo za pretežno eno od obeh skrajnosti, potlej pridejo do toliko večjega izraza ozaveščenost o dejanskih potrebah posameznega telesa, kvaliteta izbranih živil na redni bazi in njihova raznolikost.

Bolj, ko se na določeno živilo zanašamo v prehrani, kvalitetnejše naj bo.

Če jem jagode vsak dan, naj bodo to najboljše jagode daleč naokoli. Če jem meso pogosto, si želim poznati njegov vir in mi ne bo vseeno ali je ta od bližnjega mesarja ali industrijske verige preko uvoza in »različnih dobaviteljev«.

Preberite več:
5 resnic o (rdečem) mesu.

Zaključek (brez filozofiranja).

Kar najbolj šteje za zdravje v povezavi s prehrano je ohranjanje primerne telesne teže (odstotka odvečne maščobe) in količina pomembnih (esencialnih) hranil.

Preberite več:
Katera so esencialna hranila in kje jih najdemo?

To pomeni dovolj beljakovin za optimalno regeneracijo, podporo presnovi, sklepom, odpornosti ter delu naših mišic, dovolj nujno potrebnih maščob, kot so tiste iz skupine omega 3, ki so pomembne za hormone in možgane ter zadosti vlaknin, vitaminov, mineralov in energije (kalorij), za ohranjanje ravnovesja v delovanju vseh bioloških funkcij telesa. Kako bomo to dosegli je prepuščeno nam. Z mesom (živalskimi izdelki) je vsekakor lažje, vendar ne nujno.

Preberite več:
Beljakovine; zakaj so pomembne in koliko jih potrebujemo?
Vlaknine in ogljikovi hidrati.
Maščobe in holesterol.
Prehrana za zdravje.

Če izbirate kvalitetno meso, ne predelane mesnine, ga vključite v rotacijo med ostale dobre vire beljakovin (jajca, ribe, mlečni izdelki iz posnetega mleka ter beljakovine v prahu) in dopolnite z veliko različne sezonske zelenjave, sadja, zelišč, stročnic in polnovrednih žit, ste povsem verjetno potegnili najdaljšo slamico – na krožniku imate najboljše iz obeh prehranskih svetov; rastlinskega ter živalskega.


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Postavi cilj

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

Mario Sambolec, dr. Feelgood
http://www.drfeelgood.si

Objavil | 2019-02-05T07:16:28+00:00 29, april 2016|