Je maslo zdravo? 2 del: GHEE

Ghee je maslo, prečiščeno ogljikovih hidratov, beljakovin, vode in vseh “nečistoč” (vsega, kar ni maščoba, bolje rečeno).

Zaradi tega je ghee primeren tudi za posameznike z občutljivostjo na laktozo, se odlično obnese pri kuhi zaradi visoke točke smodišča in naj se celo ne bi bilo sposobno pokvariti – na sobni temperaturi bojda razvije celo več zdravilnih lastnosti – pravi Ajurveda.

»Ghee povečuje intelekt, spodbuja dolgoživost, je afrodiziak in ščiti telo pred različnimi boleznimi
-BHAVA PRAKASHA-
Ajurvedski tekst iz 16. stoletja.

Ghee se uporablja že tisočletja zaradi zdravju blagodejnih lastnosti. Korenine segajo v Indijsko (Ayurvedsko) medicino, torej izročilo staro skoraj 5000 let. V Ayurvedi se maslu ghee pripisuje krepčilne sposobnosti na ojas, našo vitalno energijsko blazinico in koren našega dobrega počutja in odpornosti.

Poleg dokumentiranih koristi določenih maščobnih kislin, predstavljenih v prispevku o maslu in nasičenih maščobah, ima ghee na voljo še obilne količine vitamina A ter preostalih dveh pogosto manjkajočih maščobo-topnih vitaminov: D3 in K2.

Preberite več:
Najboljše maščobe za kuhanje.

Zdrava krava, zdravo maslo

V Indiji je krava čaščena, kot sveto bitje. Tam ne boste našli »tovarniških kmetij«, vse krave so rejene pašno. V knjigi Ayurvedic Cooking for Westerners, uspe avtorici Amandi Morningstar odlično pojasniti vlogo krave in njeno povezavo z ghee:

»Njeno mleko in njeno maslo, prečiščeno, kot ghee, služita, kot materino mleko v Ayurvedi. Sta absolutno nenadomestljivi esenci zdravja in dobrega počutja. Vendar, da bi to veljalo, morata biti čisti. Med zahodnjaki je pogosto prepričanje, da uporaba masla ghee zviša holesterol in doda prehrani nepotrebne maščobe. V kolikor uporabljeno v kontekstu zdravega življenjskega sloga so možnosti za to skoraj ničelne.«

V Ayurvedskem zdravilstvu ima ghee sposobnost vzpostavitve zdravega pretoka tekočin po telesu, verjame se v njegove pomladitvene učinke na um, možgane in živčevje, opisan pa je tudi kot eno najpopolnejših olj za kuhanje, saj naj bi povečal »presnovni ogenj« in tako izboljšal izkoristek hranil ter prehransko vrednost obroka.

Bi se maslo ghee radi naučili pripraviti sami?

Nasvet kako sem poiskal kar pri sestri in mami – ženski znata iz mleka pripraviti vse mogoče, vendar le, če je pravo. »Te iz trgovine se še skisajo ne«, se strinjata.

Preberite več:
Kaj pa mleko?

  1. Kuhajte nesoljeno maslo na blagem ognju ur’co do dve, dokler na površini nastaja pena.
  2. Peno sproti posnemajte in, ko ostane le še bistra tekočina, jo prelijte v steklenko.
  3. Še nekaj »trikov«, da vam bo lažje: poskrbite, da maslo med kuhanjem le zelo po malem vre, na začetku kar pustite, da se pena na vrhu nekaj časa nabira, preden jo začnete previdno pobirati s površine.
  4. Za kuhanje gheeja izberite posodo svetle barve, da boste lažje opazili, kdaj se bo usedlina zlato obarvala – takrat je ghee ravno pravega okusa, barve in vonja.
  5. Precedite skozi gosto cedilo, ali še bolje skozi gazo in natočite v steklen kozarec.

Je uspelo? 🙂

  1. del prispevka: Nasičene maščobe in holesterol.

Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si

 

Objavil | 2017-12-27T19:43:42+00:00 12, december 2016|