Pripravimo tekmovanje med vso hrano tega sveta in postavimo na vrh tista živila, ki vsebujejo največ hranil (v ugodnem razmerju z vsebnostjo kalorij).

V samem vrhu so jetra in zelenjava. Mastne ali “plave” ribe, kamor spadajo tudi sardele, so prav tako v samem vrhu, kamor lahko uvrstimo še stročnice (lečo), sadje (jagodičje) in morda še jajca.

Opazite zanimivo podobnost med zmagovalci? Vsi so lahko presenetljivo finančno sprejemljivi! Sardel’ce so verjetno najboljši vir maščob omega 3 (poleg divjega lososa ter skuše) in hkrati ena najbolj ugodnih rib. Kilogram je na voljo že med 2 ter 6 eur.

Največ hranil ima praviloma najcenejša hrana. Narobe svet, saj vem. Ampak dobro za naš žep.

Sledi nekaj predlogov, kako sardele pripraviti:

  1. Po receptu Vesne, šefice Feelgood kuhinje:

  • Odmrznite jih cca 150 g,
  • začinite s soljo in poprom,
  • ter popecite na kokosovi maščobi – na vsaki strani nekaj minut in na koncu po njih potresite nekaj suhega origana.
  • Zraven si postrežemo kakšno solato, grško na primer, s feta sirom ali popražene češnjeve paradižnike z olivami: “Paradižnike prepolovimo, jim dodamo olive in vse skupaj kratek čas popražimo kar v ponvi, kjer smo pripravljali sardele. Paradižniki ravno prav spustjo sok, se pogrejejo in prepojijo s sokom vloženih oliv. Res okusno in po Feelgood hitro”, pravi Vesna.

1

  1. A’la Dr. Feelgood: z limono, svežim rožmarinom in brokolijevo solato.

  • Sardele solite, poprajte, posujte z veliko rožmarina in razporedite po ponvi (pecite na kokosovi maščobi),
  • Pustite jih pri miru na zmernem oglju, dokler se spodaj ne pojavi fina skorjica in rožmarin, ki je bil spodaj ne zapeče (5-8 min). Nato obrnite in ponovite enako.
  • Brokoli lahko pokuhate na sopari že v naprej in počaka ohlajen v hladilniku. Sicer to storite sproti in ga dobro osušite. Dodajte mu češnjev paradižnik, svež čili, nepasterizirane Kalamata olive, lahko tudi malo rdeče ali mlade čebule. V kombinacijo se dobro poda tudi malo avokada, ščep feta sira iz surovega mleka in svež koriander.
  • Solato prelijte s polivko iz polnozrnate gorčice, sola limone/neprečiščenega jabolčnega kisa in oljčnega olja (lahko tudi z oljem makadamije ali dobro premešate s kokosovim oljem oz. maslom ghee).

2

Klik za video predstavitev recepta: Sardel’ce in brokolijeva solata.

 

  1. Sardele v pečici z rezinami limone in paradižnikom.

3

Tu ni nič posebnega za dodati, česar ne bi jasno ponazorila že slika:

  • Sardele osušimo, začinimo in razporedimo po pekaču,
  • prekrijemo z rezinami bio limone in paradižnikom,
  • pretresemo s poljubnimi začimbami (obvezno naj bo med njimi origano),
  • pečemo kakšnih 20-30 minut v pečici na 180 stopinj.
  • poleg ponudimo skledo polno sveže zelene solate, lahko z avokadom in gorčično polivko.
  1. Pikantne sardele z dušeno blitvo in rukolo v solati z mladim kozjim sirom (feto) in oljčnim oljem.

4

Slano, sladko, kislo, pikantno, vseh okusov poln je tale krožnik.

  • Sardele sem v tem primeru začinil z začimbno mešanico »za pico«, ki vsebuje tudi koščke sušenega čilija in dodal dimljeno papriko. Pečemo jih počasi na maslu ghee, do skorjice na vsaki strani.
  • Vmes pripravimo paradižnike, kozjo feto in izkoščičimo olive.
  • Ko so sardine pečene jih razporedimo na krožnik, maščobo, ki je ostala na ponvi, pa »pobrišemo« z izbranim zelenjem – špinača, blitva, rukola, ohrovt (popražimo za minutko, toliko, da rahlo ovene in vpije okus) in paradižniki.
  • Zelenje in popečene paradižnike serviramo poleg sardel, prekrijemo s sirom, olivami, pokapamo z oljčnim oljem in sokom limone.

Dokler losos prvič ne zaplava v Jadranu, bodo sardele naš lokalni favorit in najbolj zdrava riba.

Predstavljene ideje so le predlogi, kako jih pogosteje vključiti v jedilnik.

Poznate še kakšno? Delite jo z nami, veseli bomo!

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si