Feelgood sladoled

Kaj bi sladoled moral biti?

Sladoled včasih razumemo, kot najhujšo pregreho, ali ga uvrščamo na zmagovalne »junk« stopničke poleg pice in Mcdonaldsu podobnih menijev.

V bistvu ni sladoled nič drugega, kot mešanica mleka, cukra, smetane, včasih tudi jajc (rumenjakov) in sadja oz. različnih arom, kot sta kakav ter vanilija.

Ni neke kemijske bombe tu notri, vsaj ne bi smela biti in učinki na zdravje bodo odvisni predvsem od pogostosti ter količin – kepica, dve, sem ter tja, ali kar cela banjica vsak večer?

Kaj sladoled pogosto je?

Vse našteto zgoraj plus porcija barvil, hidrogeniranih rastlinskih maščob in različnih emulgatorjev ter stabilizatorjev.

Skratka, še več cukra in maščob (kalorij) ter seznam dodatkov za nič drugega kot boljšo izkušnjo (okus, tekstura, rok trajanja, …).

Kaj pa veganski, bio, eko, »supersladoledi«?

Ti so sigurno boljši, ne? Če že ne okusnejši, pa vsaj bolj »zdravi«, si mislimo …

Jok brate, odpade.

Ker naj bi bilo živalsko avtomatsko nezdravo in bio sinonim za zdravo, zamenjajmo smetano s sončničnim oljem, jajca s koruznim škrobom in namesto krave pomolzemo riž. Dobili bomo »čudo božje« – mešanico bio cukra in rastlinskih maščob, ki po učinkih na zdravje nista nič bolj prijazna od sestavin originalnega sladoleda.

Slednje – izolirane semenske maščobe, kot je sončnično olje – so precej klavrno živilo (vir). Bistveno slabša izbira od naravnih živil, kot so jajca in mleko.

Več:
Po krivem obtoženo jajce.
Kaj pa mleko?
Maščobe
Je veganstvo rešitev?

Domače je (naj)boljše

Banana-čoko sladoled:

  1. Zmiksajte pol banane s kakavom v prahu (tistim dobrim pravim, brez dodanega sladkorja) in malo vode, v srednje gosto zmes.
  2. Namesto vode lahko uporabite mleko, kokosovo mleko, tudi jogurt.
  3. V zmes dodajte nasekljane tigraste oreščke, lešnike ali mandlje.
  4. Postavite v skrinjo za kakšno ur’co in to je to. Sladoled iz treh sestavin je ready.

2.    Preostali napotki:

  • Za še hitrejšo pripravo se zelo dobro obnese, če banano, jagode, borovnice, maline, mango ali drugo poljubno sadje predhodno narežete na kockice ter zamrznete. Nato zamrznjene koščke sadja zmiksate v fino zmes.
  • Možnosti za popestritev okusa je nešteto: kakav, kokos/kokosovo mleko, vanilija, cimet in drobljeni oreščki ali maslo iz njih, kot smo omenili zgoraj. Prijetno kremasto teksturo se doseže tudi z avokadom, katerega izdolbete in pretlačite z ostalimi sestavinami.
  • Pogumno s količinami. Na napakah se uči, ampak so te na srečo v primeru sladoleda vseeno okusne.

5.    Ponavljam opozorilo iz začetka članka:

Naj bo še tako zdrav, naraven in domač, je sladoled še vedno sladica z znatno kalorično vrednostjo.

K   Kepica ali dve, ostalo količino le varno spravite, po možnosti na zavarovano in odmaknjeno mesto, oz. ga podelite z družino in prijatelji, da skrite rezerve ne povzročajo skomin.

Preberite več:
Zakaj se prenajedamo?
Dieta po Feelgood občutku.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
http://www.drfeelgood.si

 

Objavil | 2018-01-07T18:49:41+00:00 1, december 2017|