Tri načela Feelgood prehrane

Kaj je Feelgood prehrana?

Povzamemo jo lahko v tri osnovna načela: individualnost, doslednost in … pavza za večji efekt: BEZEG 🙂

Naš prehranski »pravilnik« je zabavno enostaven, uporaben in obenem ga prilagodimo tako, da postane primeren za dobesedno vsakogar – oblikujemo ga po vaši meri in ne vas po meri nekega univerzalnega super duper sistema.

Osrednji cilj je, da postanete “šef” svoje prehrane. Jo razumete in znate prilagoditi kakršni koli situaciji (doma, v službi, na poti, v krogu družine) ter osebnim ciljem v dnem trenutku.

  1. Individualnost

Kako fino bi bilo, če bi obstajala za vse primerna dieta, ki bi obrodila rezultate neodvisno od naših individualnih značilnosti – vsi jemo ista živila, v istih količinah, ob istem času in razturamo – pa žal ne gre tako.

Enim paše meso, drugim bolj ribe, tretji raje uživajo v obilju zelenjave, … za nekatere je kruh nepogrešljiv del prehrane, marsikomu povzroča prebavne težave. Enako velja za mlečne izdelke in tako dalje.

Preberite več: Skupne lastnosti uspešnih diet.

Ne pišemo jedilnikov “na pamet” in nato krivimo stranke, ker se jih “ne držijo”.

  1. Doslednost

Izkaže se, da je doslednost ključni faktor uspešnosti pri kateri koli dieti in to večini uspe upoštevati zgolj v primeru, da sledijo načinu prehrane, ki ga razumejo – je skladen z njihovim življenjskim slogom, navadami in okusom. Skratka: “one size does not fit all”, ali po naše: “ni vse za vsazga“.

Znanje = struktura = svoboda.

Ko obvladaš svojo prehrano postaneš svoboden v njej – ta ni več “stres”, ni več “slaba vest”, temveč postane “eazy” in užitek.

Več: Dovolj dobro = popolno.

  1. BeZeG

BEeljakovine + ZElenjava + Gorivo (maščobe in/ali ogljikovi hidrati).

BEZEG je eno temeljnih načel našega prehranskega svetovanja, ki govori o tem, kako oblikovati primeren obrok #pozdravipameti.

👉BEeljakovine + ZElenjava + Gorivo (maščobe in/ali ogljikovi hidrati).

1️⃣️BEljakovine:
✔Od beljakovin je odvisno naše zdravje kosti, mišic, presnove in imunskega sistema.
✔So “strukturno” in ne energijsko (makro)hranilo – telo jih porablja za vse prej, kot za energijo.
✔Ne moremo jih skladiščiti (kot lahko maščobe in ogljikove hidrate) zato jih je smiselno vnašati v zadostnih količinah večkrat na dan.

2️⃣️ZElenjava:
✔Zelenjava je odličen vir mikrohranil, vitaminov ter mineralov,
✔Je slab vir energije (ima veliko vode, vlaknin in malo kalorij).
✔Z beljakovinami tvori zelenjava dvojec “za zdravje”.

3️⃣️Gorivo:
✔Ko poskrbimo za BE in ZE je na vrsti še G, gorivo torej. Tu govorimo o maščobah (M) in/ali ogljikovih hidratih (OH).
✔Potrebe so odvisne od posameznikovih ciljev. Noben vir goriva ne redi kar sam po sebi. Niti maščobe, niti ogljikovi hidrati. Redi, če pojemo preveč goriva relativno na svojo porabo (kar se pogosto zgodi zaradi zanemarjanja Be in Ze).
✔Hujšanje = manj goriva na krožniku, pridobivanje telesne teže = več goriva in ohranjanje telesne teže = glih prav 🙂

Preberite več:
Beljakovine.
Ogljikovi hidrati in vlaknine.
Maščobe in holesterol.


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

 

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, ustanovitelj Dr. Feelgood, predavatelj FZS, PN1, CSCS
Nenad Kojić, vodja programov prehranskega svetovanja pri Dr. Feelgood
www.drfeelgood.si
#pozdravipameti

 

Objavil | 2018-06-12T09:15:02+00:00 9, november 2016|