Feelgood smuti z bučo in kokosovim mlekom

Iz buč smo že pripravljali Feelgood pire in jo takrat uporabili v slani jedi, kot prilogo namesto klasičnega pireja, ali riža.

Izkoristimo njihovo vsestranskost in predstavimo še sladko plat.

V Feelgood smutiju z njenim “mesom” nadomestimo presežke sladkorja, ki se pogosto znajde v mnogo komercialnih, ali “kao zdravih”, izključno sadnih smutijih.

Fruktoza (sadni sladkor) ima strašno senco, vendar menim, da se jo je treba “bati” le takrat, kadar je uživamo pogosto, v prekomernih količinah in v izolirani obliki (sokovi, gazirane pijače, kot sladilo, …) in ne v naravni obliki sadja. S fruktozo pa je najbolj nabito suho sadje, sadni sokovi in sladila, kot sta poveličana agava in kokosov sladkor.

Preberite več: Kaj pa fruktoza?

Jagodičje (v vseh prisotnih oblikah (jagode, maline, kivi, robide, ribez in borovnice)) spada v sam vrh po hranljivi vrednosti sadja.

Po domače: vsebuje največ hranil in najmanj cukra. Potem so tu citrusi (limone, limete, grenivke, pomaranče, …), sezonsko sadje, kot so jabolka, mastno sadje (kokos in avokado), … in netipično sadje, kot sta paradižnik in buče.

Preberite več: Ali lahko pojemo preveč buč?

Feelgood koko-hokaido smuti

Za eno osebo:

  • Dve veliki žlici pireja iz Hokaido buče (100-150 g),
  • 1 dcl kokosovega mleka,
  • četrt ali polovica Hass avokada*,
  • 1 merica sirotkinih beljakovin v prahu z okusom vanilije,
  • cimet, muškatni orešček, klinčki in ingver.

*Avokado lahko nadomestimo z žlico mandljevega, ali arašidovega masla.

Priprava

  1. Bučo razčetverimo, izdolbemo, olupimo in narežemo na koščke. Podušimo v malo vode, na zmerni temperaturi do mehkega (cca 10 minut). Odcedimo, če ostane v posodi še kaj vode, in speštamo v pire. Pire nato prestavimo v stekleno posodo in ga ohladimo v hladilniku, kjer lahko stoji tudi več dni.
  2. Dve žlici ohlajenega bučnega pireja začinimo z mešanico začimb, dodamo kokosovo mleko, polovico pretlačenega avokada, merico sirotkinih beljakovin v prahu in vse skupaj premešamo v blenderju, ali s paličnim mešalnikom.
  3. Če želimo gost puding ali sladoled, uporabimo manj vode in dodamo kakšno kocko ledu več, ali dodamo skodelico zamrznjenega jagodičja, za bolj redek napitek pa lahko dodamo več tekočine.

Video recept

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www,drfeelgood.si

Objavil | 2018-01-02T12:21:13+00:00 29, julij 2014|