Solate, kot jih poznamo, so izum moderne prehrane.

S tem postavljam vprašanje, kaj se je polivalo po hrustljavki ali ledenki, ko še nismo popularizirali oljčnega, bučnega ali sončničnega olja?

Puter, smetano in jajčni rumenjak v različnih kombinacijah. Tako piše v starih kuharicah iz časov, ko se je zelenjava uporabljala kot sredstvo za pucanje maščobe s ponve, ki je ostala po pripravi mesa. Kljub temu še 100 let nazaj nismo vedeli, kaj je holesterol, še manj pa o njem skrbeli.

Preberite več:
Po krivem obtoženo jajce.
– Oljčno olje in svinjska mast: sorodnika ali nasprotnika?
100 let za kamelami; Problem prehranskih smernic.
Maščobe in holesterol.
5 resnic o rdečem mesu.

S to idejo pojdimo nazaj v čas, ko se je pisalo še 1900. Vzemimo zelenjavo*, ki je v poletnem času super popularna – hladno, osvežilno kumaro in jo pripravimo v solati kot prilogo najrazličnejšim jedem.
*kumarice sicer uvrščamo med sadje, vendar uporabljamo kot zelenjavo. Podobno velja za paradižnik in buče.

Na primer:

  • Vzemite kumarico in jo spustite skozi 1,2 cm rezalnik v multipraktiku (ali se zabavajte z ribanjem kako drugače).
  • Dobro solite in pustite pri miru vsaj 15 minut, da se kumara v miru »polula« (spusti vodo).
  • V tem času lahko pripravite svoj zajtrk, ali poskusite mojega: na ghee maslo ali kokosovo maščobo položite na debelino zrezka narezani rezini jetr’c. Jih popecite na obeh straneh. Odstavite in začinite. V ponev razbijte dve jajci in jih postrezite preko jeter. Peteršilj gre povrh (in kurkuma, ker je enostavno tako zdrava, da se jo splača vriniti povsod).
  • Kumarice dobro odcedite. Na grobo. Uporabite kuhinjsko papirnato brisačo, če je potrebno.
  • Dodajte nasekljan česen, drobnjak ali čebulo in dve žlici kisle smetane iz surovega mleka (dobite pri mlekarjih na naših tržnicah).
  • Vmešajte, dodatno začinite, če je potrebno in voila – Feelgood obrok za kadarkoli je pripravljen.

Kumaricna solataSpostovano oljčno olje, v tem receptu za vas ni prostora 🙂

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si