Ja, prav ste prebrali – riž iz cvetače. Nič se ne čudite; če obstaja pizza iz cvetače, je lahko iz cvetače tudi riž 🙂

Zdaj pa zares; cvetačni riž.

V tem receptu ne bo riža. Namesto tega je naribana cvetača, ki takšna na videz spominja na riž. Podobno kot riž, se lahko cvetačo, ki ima bistveno nižjo energijsko vrednost, uporabi za prilogo poljubnemu beljakovinskemu delu obroka. Tokrat bo to na žaru pečen zrezek iz piščančjega stegna.

Cvetača sodi med kapusnice, tako kot zelje, ohrovt, brstični ohrovt in brokoli. Če imam prav, je ta cvetoča kapusnica doma s Cipra. V Evropo naj bi jo prinesli križarji v 15. ali 16. stoletju. Zaradi nekoliko drugačnega načina pridelava in različnih pogojev, obstaja kar nekaj različnih vrst cvetače. Tako se cvetača v Evropi precej razlikuje od tiste, ki je večinoma gojena v Indiji na primer. Razlike so predvsem v barvi “cvetov”.

Hranilno gledano cvetača ni nek ultra hud prehranski mogotec, ima pa zelo nizko energijsko vrednost, kot večina zelenjave. 100 g surove cvetače premore vsega 25 kcal (105 kJ), kar je desetkrat manj od enake količine riža. Kar zadeva vitamine in minerale, cvetača nekoliko izstopa po vsebnosti vitamina C. 100 g surove cvetače pokrije 77% dnevnih potreb po tem vitaminu. Omeniti gre še vsebnost vitamina K in folat.

Cvetača je blagega okusa in se poda v veliko jedi. Lahko jo uživate tudi surovo, a tega ne priporočamo v velikih količinah, pogosto in še posebej ne osebam s ščitničnimi obolenji (hipotiroidizem).

Še recept:

  1. Priskrbite si lepo glavo cvetače in ji odstranite zelene ovojne liste. Teh ni treba zavreči, saj so odlični kot ena od sestavin za zelenjavno jušno osnovo, zato jih shranite za nadaljnjo kuho.
  2. Beli del narežite na cvetke in jih naribajte na ribežu ali s pomočjo multipraktika.
  3. Naribano cvetačo prestavite v ponev s premazom proti prijemanju (meni najljubše so od Tefala), dodajte malo vode, le toliko, da lahko cvetačo podušite.
  4. Solite in dodajte začimbe po izbiri. Odlično se poda mešanica začimb za pico, curry ali zgolj sol in poper.
  5. V pokriti posodi dušite kakšnih 5 minut in cvetačni riž bo pripravljen.

Cvetačni riž sem v tem receptu pripravila kot prilogo k zrezkom iz piščančjih stegen, ki sem jih popekla v namiznem žaru Optigrill. Naključje je hotelo, da je ravno ta žar trenutno v akciji. Zato hitro klik-klik na tale link (https://www.mercator.si/aktualno-pri-sosedu/mali-sef-slovenije-2020/moje-znamke/tefal/).

Lahko si ga pa postrežete tudi kot prilogo k odličnemu curryju, za katerega recept najdete tu: https://www.drfeelgood.si/feelgood-curry-in-cvetacni-riz/

Še uporaben namig za vse, ki želite v prehrani prihraniti kakšno odvečno kalorijo:

  • Pri obrokih najprej poskrbite za pravo mero beljakovin. V tem receptu jih predstavlja piščančje meso.
  • Naslednji korak je izbira zelenjave – tukaj odigra vlogo cvetača.
  • Zdaj ostane še prostor za izbiro želenega »goriva« skladno z vašimi energijskimi potrebami -> to je nek vir ogljikovih hidratov in/ali maščob. Več od sestavi obrokov #pozdravipameti preberite tukaj https://www.drfeelgood.si/feelgood-primer-jedilnika/.

Pa naj vam tekne!

Pozdravljam vas Vesna Milenković iz kuhinje dobrega počutja