Feelgood domača pašteta

Pašteta (pâté) = meso + mast.

Tako preprosto naj bi bilo. Sprejemljivi dodatki so različna zelenjava, začimbe, zelišča in vino. Pa je res tako v vseh, da jih ne naštevam po imenu, ki smo se jih navadili kupovati v trgovinah?

Niti blizu. (Rafinirano) rastlinsko olje, sojina moka, modificiran škrob, mlečne beljakovine, … cel džumbus, skratka. Aja, mesa je povprečno notri 20-30 odstotkov, pa še to »dobre vage«.

Je pa pašteta okusna reč in se ji ni treba odpovedati, če jo imate radi, ne glede kaj kvasi vaš prehranski svetovalec:). Le pripravite si boljšo verzijo – za katero boste sami spisali poljuben seznam sestavin. Ponujamo tri možnosti – prva, telečja, ala Vesna:

500 g telečjih jetrc (ali jetrc mladega goveda),
maslo,
kisla smetana iz surovega mleka,
lovorjev list,
poper v zrnu,
čebula,
sol, poper, koriander v prahu, čili.

DSCN1574Priprava:

  • Jetr’ca kuhamo na blagem ognju, približno 15 minut, v vodi, ki ne vre pretirano, temveč zgolj brbota. Dodamo lovorjev list, čebulo in poper v zrnu.
  • Kuhana jetrca odcedimo in ohladimo (malo vode v kateri so se kuhala prihranimo, če bi jo kasneje potrebovali za redčenje).
  • Jetra začinimo s soljo, poprom in mletim koriandrom ter ostalimi začimbami po lastnem okusu.
  • Dodamo malo masla in žlico-dve kisle smetane ter bodočo pašteto do gladkega spasiramo s paličnim mešalnikom.
  • Nadevamo v posodo, po vrhu zalijemo s stopljenim maslom in shranimo v hladilnik.

S 100 g paštete namažemo na kruh še 200 kcal, 20 g B, zanemarljivo OH in 10-15 g M.

Druga, piščančja, ala dr.Feelgood:

Približno 500g piščančje drobovine (jetrca, srčki, želodčki),
maslo ghee,
čebula (šalotka) in česen,
sol, poper, paprika, čili (ali “hot sauce”) in timijan,
deci rdečega vina, ali viskija,
žlička paradižnikove mezge, ali pol kavne šalice paradižnikove omake.

Na 100 g: 150 kcal; 20 g B, zanemarljivo OH in do 5 g M.

liver-patePriprava:

  • V litoželezki segrejemo maslo in najprej prepražimo drobovino na čebul’ci, začenši z želodčki, ki potrebujejo malo več časa, na koncu dodamo jetrca.
  • Ko jetrca porjavijo, zalijemo z alkoholom.
  • Dodamo stisnjen/nasekljan česen in vse začimbe.
  • Počakamo toliko, da alkohol izhlapi, nato dodamo paradižnik.
  • Premešamo, poskusimo, če je dovolj slano/pikantno/”timijanasto” oz. “paprikasto”:)
  • Vse skupaj pretresemo v multipraktik in zmiksamo do lepe, fine, goste, … paštete.
  • Postavimo v hladilnik čez noč in jo naslednji dan razturimo z ajdovim kruhom, mandljevim krekerjem, ali sourdough toastom.

In tretja, ribja, ala Rio (Ma)Rio:

Konzerva dobre tune v slanici, ali ekstra deviškem oljčnem olju (“zelene” Rio Mare so nam všeč),
mlada čebula (ali šalotka) in česen,
inčun,
kapre in/ali olive,
čili ali poljubna “pekoča” omaka,
malo paradižnikove mezge ali ustekleničene paradižnikove omake*,
sol, poper, (bazilika, origano, peteršilj), sok polovice limone in žlička dijonske gorčice.

*namesto paradajza mnogi recepti predlagajo nekaj mlečnega, kot je jogurt, grški jogurt, skuta, sveži sir ali rikota (albuminska skuta). Izvolite poskusiti tudi tako. Verjetno je tekstura še bolj gosta in kremasta, okus a malo blažji in ne toliko “po tuni”.

tuna-1Priprava:

  • Odprite konzervice, olje odcedite, tuno stresete v multipraktik.
  • Dodajte vse preostale sestavine.
  • Zum zum! Premešajte do želene konsistence, pretresite v steklen kozarec in pospravite v hladilnik, da se pašteta zgosti in ohladi.
  • Poleg se poda sveže narezana zelenjava (korenček, steblo zelene, paprika, …). Lahko jo tudi namažete na kruh ali mandljev kreker.

Podobna sestava kot piščančja pašteta zgoraj, z morda malenkost več beljakovin na enako porcijo.

Poskusite jih in sporočite, katera je vaš favorit?:)

 

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Objavil | 2017-12-11T16:35:14+00:00 31, december 2015|