Med kuhanjem mi je med misli skočila ideja za novo “super” dieto, ki sem ji dal ime Dieta: Skuhaj si sam.

Cilji diete

Ampak ti ni takšna dieta, ki obljublja bikini postavo čez 14 dni, dvocevne bicepse, ali natančno trebušno keramiko. Dieta bi bila za cilje:

  • Počutiti se bolje, kot v tem trenutku. Povzdigniti raven energije tekom celotnega dne, izkoreniniti vmesne težnje po prigrizkih in pomiriti slabo vest, ki sledi občutkom neuspeha.
  • Izboljšati zdravstveno stanje. Odpraviti primanjkljaje, ki so nastali zaradi pretiranega zanašanja na predpripravljeno, predelano in energijsko (pre)bogato hrano.
  • Zgraditi manj obremenjujoč odnos do hrane. Brez odrekanj v smislu česa vse ne smem, temveč fokus na oblikovanje navad, ki podpirajo vaš cilj.
  • Spoznati četrto makrohranilo. Poleg beljakovin, ogljikovih hidratov in maščob, so to čustva. Okus. Občutek povezanosti s svojo hrano in pomirjenosti ob misli na naslednji obrok.

Pravila diete

Kot vsaka dieta, ki deluje, potrebuje tudi ta svoj set pravil:

  1. Kuhajte, ali drugače sodelujte pri pripravi obroka. Ne govorim le o dvournih maratonih, čorbah in roštiljih. Osvojite (osnovne) tehnike kuhanja, s katerimi zmorete zadostiti svojim kriterijem okusa, izbire živil in časovne investicije v pripravo. Lahko je to že nekaj kuhanih jajc ali omleta, kateri od dr. Feelgood smutijev, zrezek in solata, rižota, narežite poljuben kos sadja v grški jogurt,… karkoli, naj bo vendar plod vaših rok.
  2. Povežite se z virom, ki vas hrani. Če nimate svojega vrta, spoznajte zaupanja vrednega kmeta, na katerega pomislite vsakič, ko pripravite njegovo vrtnino. Rokujte se s kuharjem v restavraciji kjer najraje kosite in poiščite takšnega, ki deli vaše vrednote.
  3. Bodite prisotni, ko jeste. Zares prisotni in ne z mislimi v “ofsajdu” – prehitevati trenutno situacijo v nestrpnem pričakovanju vsega, kar vas čaka. Odložite pribor po vsakem grižljaju. Pomislite na okus, ko žvečite. Na tistega kmeta, pri katerem ste kupili to blitvo. Na ljubo osebo, za katero si morda želite, da bi delila ta obrok z vami. Pustite telefon pri miru. Ne glejte televizije, če zaradi nje izgubite občutek za sitost. Osredotočite se raje na pogovor s tistim, ki sedi nasproti vas, če jeste v družbi.

Opazili boste, da imajo vse tri točke skupni imenovalec in ta naj bo glavno vodilo naše diete:

Prevzemite odgovornost za svojo hrano in, če želite jesti, naredite sami.

Bi nudle po kitajsko za večerjo in jabolčno pito za povrh? No problem … na tej dieti lahko prav zares jeste kar želite, le skuhajte si sami.


V prvi fazi ni tako važno “kaj in koliko”, dokler dosledno – dogovorimo se za 80 % časa – upoštevate bistvo in poskrbite za svojo hrano sami. Preostalih 20 % lahko v takšnem primeru ostane naša mala skrivnost 🙂

Za posvet, svetovanje ali pomoč mi pišite na mario@feel-good.si.


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov mario@feel-good.si

 

Mario Sambolec,
osebno trenerstvo in prehransko svetovanje #pozdravipameti,
www.feel-good.si