Se spomnite, ko smo bili mali, vsi mi, »deca osamdesetih« (ali devetdesetih) in smo komaj čakali, da v svoj mlečni gres vmešamo benko, ali skuhamo polento z mlekom? 🙂

Upam, da nisem tak čudak le jaz in še kdo od bralcev deli z menoj ta sentiment … tudi, če ne, sem prepričan, da moderna dr. Feelgood modifikacija zastarelih spominov ne razočara.

Tokrat kuhamo gres. Na različne načine. Omejitev je le vaša domišljija, kot bi rekla mama, dolgoletna kuharica, ki še danes ne zna dvakrat zapovrstjo ponoviti iste jedi – vsakič je malo drugače. Po filingu, ali »od oka«, pravi.

od-oka

Začnimo z meni trenutno najljubšim in deloma sezonskim:

Bučni gres.

  1. Vzemite plantano (banano za kuhanje), jo olupite in narežite na kolute.
  2. Odrežite kos buče (oranžne, Hokaido), jo olupite in pravtako narežite na podobne kose, kot banano.
  3. Oboje skupaj prestavite v Magic Bullet podobni mašini (komot je lahko tudi blender ali multipraktik), dodajte vodo in miksajte dokler ne nastane fina zmes.
  4. To prelijte v kozico in na zmernem ognju dosledno mešajte s kuhalnico, da se ne prime na dnu. Sproti dodajajte vodo (ali mleko), gleda ne to kako redek oz. gost gres želite (vse skupaj po navadi kuham cca 10 minut).
  5. Odstavite, začinite s »Pumpkin pie spice«* in cimetom ter dodajte merico sirotkinih beljakovin z okusom vanilije.**
  6. Ohladite v hladilniku. Poljubno dolgo, lahko tudi čez noč. Gres se bo lepo sprijel ter povezal (plantana mu da to »žitno« lastnost, vendar brez glutena).

*mešanica ingverja, cimeta, moškatnega oreščka in klinčkov (Pumpkin pie spice).
**gres lahko naredite tudi »na slano« – Bučno polento. Namesto sladkih začimb dodajte sol (curry, če želite) in kot vir beljakovin pripravite mehko kuhano ali poširano jajce in ga postavite povrh.

pumpkin-polenta-with-poached-eggs-2704
Dobili ste obrok s potrebnimi beljakovinami, hranljivimi ogljikovimi hidrati, manjkajo le maščobe – če jih želite v obroku več, vmešajte žlico naravnega mandljevega masla, gres lahko postrežete posut z nekaj drobljenimi oreščki, ali mu proti koncu kuhanja dodate deci kokosovega mleka.

Benko gres.

  1. Plantana je tudi tokrat osnova. Ponovite točko 1 zgoraj – se pravi, narežite plantano in jo spulsirajte.
  2. Prestavite jo v kozico in kuhajte po navodilu v točki 2.
  3. Na koncu vmešajte cimet, dodajte sladilo (stevija, Surin, …) po okusu, če vam primanjkuje sladkosti in merico sirotkinih beljakovin v prahu z okusom čokolade.
  4. Povrh potresite žlico (vam ne bo nihče zameril, če dve) stoodstotnega kakava v prahu.
  5. Če želite kalorično bogatejši obrok, lahko v gres vmešate mandljevo maslo, naravno arašidovo, povrh potresete kokosov »čips« ali dodate kokosovo mleko med samim kuhanjem.benko-gres

Riževo-skutni zdrob z malinami.

A veste, da je v trgovinah na voljo tudi rižev zdrob, ne le pšenični? Če ga nimate, lahko preprosto uporabite riževe (ali ovsene) kosmiče.

  1. Gres skuhajte na vodi ali mleku.
  2. V še toplega vmešajte skodelico sladke albuminske skute in vse skupaj dobro premešajte.
  3. Povrh razporedite sveže maline in prelijte z žlico medu.

rizev-zdrob
Takšen »baby food« je lahko tudi »comfort food« … primeren kot malica, za pocrkljat po treningu ali kar tako, za sladico namesto kakšne neumnosti. Morda bi teknilo tudi otrokom in prepričan sem, da je boljša izbira od različnih žitnih kašic ter frutkov, ki se v ta namen prodajajo v trgovinah.

Vabljeni k testiranju lastnih različic in prosim sporočite, če vam katera prav posebej dobro uspe. Z veseljem poskusimo in delimo 🙂

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si