Vprašanje:

‘Mario, a moram res štet’ te kalorije in grame beljakovin? Mi gre upoštevati vse ostalo, samo tega pa res ne bi’.

Bojim se, da sledi odgovor, ki mi prinese rekordno malo klikov na ‘like’ in ‘share’. Razen, če ne dokažete nasprotno in se odločite podpreti nekoga, ki se iskreno trudi proti prodajanju »megle« v obliki potuhe, pristranskih prepričanj in lažnih obljub pod vplivom prikritih interesov.

Odgovor:

Seveda vam ni treba, če ste zadovoljni s točko, kjer se trenutno nahajate, ali vaš cilj tega ne zahteva.

Imate za izgubiti več, kot 10 kg in je za vami obdobje precej naključnih ter nezdravih prehranskih odločitev? Ne rabite šteti kalorij, da bi dosegli začetni napredek. Verjetno bo dovolj že osnovni napotek, da večino (80%) prehrane sestavite iz minimalno predelanih, naravnih živil.

Ste aktivni športnik/športnica in vas moti tistih nekaj cm in najbolj trdovratnih kg?

Žal mi je, vendar niso krivi ogljikovi hidrati (OH), niti pesticidi na zelenjavi, ne prigrizki, ali večerja po 18i uri. Nič od tega kar samo po sebi. Vse je stvar konteksta – celotne prehrane – kamor spadajo tudi kalorije. Štetje teh je orodje, ki se ga bo v primeru tako naprednega (estetskega) cilja potrebno naučiti primerno uporabljati.

Ne pravim, da bo treba tehtati svojo hrano in pisati obroke v dnevnik dokler vam bo mar za izgled, vendar dobiti občutek za porcije in količino hrane, ki jo zavestno in nevede spravite vase v določenem časovnem obdobju, lahko precej natančno razkrije, kje ga lomite. Več: Je kalorija enaka kaloriji?

Primer:

Pojdite na Google maps in vpišite destinacijo – svoj cilj – kam želite iti? Kaj je naslednje vprašanje, ki ga aplikacija postavi? Kje se trenutno nahajate.

Ne, da bi vedeli, kje ste, je vsak poskus priti kamor želite prej naključen, kot naklepen.

Ni problem gneča na dunajski (OH), niti kontrola vinjet na tomačevem (pesticidi), ali stacionarni radarji v prav vsakem tunelu na avtocesti proti Mariboru (genetika, na primer). Problem je, ker nimate pojma kje se nahajate, zato naključno tavate po neskončni poti vedno novih diet in napotkov prijazno (prepričljivo) zvenečih oseb.

Bistvo:

  • Prilagodite cilj, če v tem trenutku (še) niste pripravljeni na kompromise, ki jih ta zahteva.

Ali …

  • Pridobite veščine, znanje, orodja, ki so potrebna za doseg zastavljenega cilja.

Sorodne vsebine:
Abeceda hujšanja.


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si