Zakaj veganstvo nekaterim uspeva bolje, kot drugim?

Denise Minger je res simpatična avtorica. Deluje iskreno in je osvežujoče objektivna. Predvsem glede na njeno preteklost – je namreč bivša “surova” veganka (raw vegan), ki se je posvetila razblinjanju mitov povezanih s to prehransko vejo.

Za portal Authority Nutrition je napisala zelo informativen prispevek na temo zakaj nekaterim veganom tak način prehrane dobro uspeva, medtem, ko druge “povozi”, zdravstveno gledano. Izpostavlja 4 razloge: (https://authoritynutrition.com/4-reasons-some-do-well-as-v…/)

1. Gen (BCMO1)

Gen (BCM01) je odgovoren za pretvorbo “neaktivnega” vitamina A (karoten, iz rastlinskih virov) v aktivni (retinol, v živalskih virih).

Vegani z normalno funkcijo gena BCMO1 naj bi pretvorili karoten v vit. A v zadostnih količinah, dočim se preostali (teh naj bi bilo skoraj polovica) lahko prej ali slej znajdejo v riti, prosto rečeno.

Več o vitaminu A: https://goo.gl/hpHGSC

2. Črevesna flora in vitamin K2.

Vitamin K poznamo v dveh oblikah; K1 in K2.

Vit. K2 je prisoten skoraj izključno v živalskih virih prehrane, proizvajajo pa ga tudi nekatere bakterije v črevesju in fermentirani hrani.

Če ima posameznik (pre)malo teh bakterij, ali ne uživa izdelkov, ki so produkt naravnega kisanja, bo izpostavljen tveganjem za težave s srcežiljem, zobovjem in drugimi kroničnimi obolenji.

Več o vitaminu K: https://goo.gl/5X7C1w.

3. Toleranca na škrob in amilaza (encim, ki presnavlja škrob).

Različni ljudje imamo različne vrednosti amilaze (v ustih), kar nas lahko opredeli kot bolj, ali manj dovzetne za negativne posledice uživanja večjih količin ogljikovih hidratov iz škrobnih virov, katerih je veganska prehrana navadno polna.

Več:
– Hormonska teorija – inzulin.
Ogljikovi hidrati in vlaknine.

4. Gen PEMT in holin.

Zdravje žensk s posebnim genetskim polimorfizmom – mnogoličnost, neke vrste, laično pomeni, da se lahko gen na isto sporočilo odzove drugače – se v večini odzove katastrofalno na prehrano z malo holina.

Holin (rumenjak, jetr’ca, morski sadeži) je ključno hranilo za zdravje presnove, živčevja, možganov, srca in pogojuje optimalen razvoj pri otrocih.

Preberite več:
Po krivem obtoženo jajce.

5. Kobalamin (vitamin B12) in železo

B12 in železo sta sicer v aktivni obliki prisotna skoraj izključno v živalskih živilih, vendar se ti dve hranili lahko precej enostavno doda s primernim prehranskim dopolnilom.

Več:
Je veganstvo rešitev ali sodoben luksuz?
Vitamini B kompkelsa.
Prehrana in slabokrvnost.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si