Za uspešno uvedbo nove navade morate imeti vizijo, načrt in biti resnično odločeni ter imeti tudi dobro mero potrpežljivosti in vztrajnosti. Morda se sliši nemogoče, a obstaja nekaj preprostih in preverjenih nasvetov, kako vztrajati pri navadi. Vabljeni, da jih spoznate.

5 nasvetov, kako vztrajati pri navadi

V nadaljevanju vam predstavljamo pet resnično koristnih nasvetov za uspešno vztrajanje pri navadi. Gre za nasvete, ki jih je enostavno razumeti, uporabiti in ki imajo neverjeten učinek na doseganje zastavljenih ciljev. Pa naj si bodo to prehranski, športni, karierni ali pa medosebni.

1. Spoznajte pravi razlog, zakaj se vas določena navada do sedaj ni prijela

Lahko bi rekli tudi, da je pomembno, da prepoznate povzročitelja težave in ne njegov učinek. Na primer: če si prizadevate, da bi se vsako jutro zbudili ob 5:30 in vsaj enkrat ne zamudili v službo, je to prepoznavanje učinka. Razumevanje, zakaj si vedno znova zaspite, pa je prepoznavanje povzročitelja.

Tako je tudi pri vztrajanju pri prehranskih odločitvah. Če se zgolj trudite prehranjevati po specifičnem načrtu, boste morda nekaj časa vztrajali, nato pa ponovno odnehali. Vse dokler ne boste pričeli analizirati svojega položaja, se spraševati določenih vprašanj in poskušali razumeti, zakaj vam ne uspe.

Pričnite z vprašanjem “zakaj” in ga razstavite do točke, ko boste prišli do povzročitelja težave. Primer:

  • Zakaj ne morem vztrajati pri svoji dieti?
    • Ker sem ves čas lačen.
  • Zakaj sem ves čas lačen?
    • Ker imam raztegnjen želodec?
  • Zakaj imam raztegnjen želodec?
    • Ker sem do sedaj pojedel preveč.
  • Zakaj sem do sedaj pojedel preveč?
    • Ker sem jedel premalo kakovostno in premalo kalorično/hranilno hrano.
  • Zakaj sem jedel premalo kakovostno in premalo kalorično/hranilno hrano?
    • Ker nisem namenil dovolj denarja in pozornosti nakupu hrane.
  • Zakaj nisem namenil dovolj denarja in pozornosti nakupu hrane?
    • Ker nimam primernega znanja.

Na koncu boste morda prišli do spoznanja, da je resnični vzrok težave nekje čisto drugje, kot pa ste verjeli do sedaj. In ko ga boste končno prepoznali, ga bo seveda tudi bistveno lažje odpraviti.

kako vztrajati pri navadi_zakaj

Vprašajte se zakaj se vam do sedaj ni uspelo držati zastavljenega cilja.

2. Prepoznajte navado, ki podpira vse ostale

Naše navade ne obstajajo vsaka zase, temveč so med seboj tako ali drugače povezane. Nekatere navade imajo med seboj močnejše vezi, kot druge. Na primer: navadi zgodnjega odhajanja v posteljo in zgodnjega vstajanja sta več kot očitno povezani ena z drugo. Po drugi strani pa učenje kuhanja in spanje nista tako tesno povezani.

Če želite v svoje življenje uvesti določeno navado, identificirajte vse druge navade, ki so z njo povezane in sprejmite celostno spremembo. Te navade bodo podpirale ena drugo in tako bo celotna sprememba videti lažje.

Vzemimo na primer, da želite v svoje življenje uvesti spremembe, kot so zadosten spanec, zmanjšanje stresa, meditacija in bolj uravnovešena prehrana. Vse te spremembe so med seboj povezane.

  • Zadostna količina spanca poveča vašo storilnost in tako posledično zmanjša stres zaradi prenatrpanega urnika. Ker boste spočiti in zmožni opraviti vsa opravila, boste bolj umirjeni in boste lahko pravi čas zaspali in tako dosegli zadostno količino spanca.

Več: Kaj je spanje, koliko ga potrebujemo in kako ga izboljšati?

  • Meditacija vam bo pomagala očistiti vašo mentalno navlako in vam omogočala boljši spanec ter zmanjšala nivo stresa.

Več: Nasveti in motivacija za zgodnje vstajanje

  • Uživanje uravnotežene hrane bo pozitivno vplivalo na vaše fizično in mentalno dobro počutje, kar pomeni, da boste bolje spali in boste doživljali manj stresa.

Več: Motivacija za zdravo življenje

3. Načrtujte svojo navado

Urnik vam omogoča enostaven pregled nad potekom vaše navade. Opomni vas, kdaj ste zašli s poti ali pa vam daje motivacijo, ko vidite, da ste na pravi poti. Vendar pa je včasih ob vseh obveznostih, ki jih imamo tekom dneva, resnično težko napisati popoln urnik. Kako se ga torej lotiti?

  1. Večer pred pričetkom si na list napišite vsa opravila, ki jih morate opraviti naslednji dan. To pomeni od zasebnih opravil do službenih. Sem spada seveda tudi vaše prehranjevanje.
  2. Napisane obveznosti razporedite v skupine, kot so (a) pomembne naloge, (b) manj pomembne naloge, (c) majhne naloge.
  3. Naloge razporedite v svoj urnik. Večje in pomembnejše naloge naj zavzamejo največ časa. Poskusite uporabiti princip 60-30-10 (% porabljenega časa) za skupine a, b in c.
  4. Bodite pozorni na to, koliko časa vam vzame posamezna naloga. Ljudje namreč večino časa podcenjujemo količino časa, ki jo potrebujemo za izvedbo opravil. Ko torej načrtujete, bodite realistični. Med vsakim naslednjim opravilom si pripišite 5-10 minut tako imenovanega prehodnega časa, ki ga potrebujejo možgani, da preklopijo med enim in drugim opravilom.
  5. Določite natančen čas, kdaj se naj določeno opravilo oz. skupina opravil konča.

Ko ste si pripravili natančen urnik, vam preostane le še to, da se ga disciplinirano držite. Če si boste obroke razporedili v urnik skupaj z vsemi ostalimi opravili, se boste bistveno lažje držali začrtanih ciljev. Vaš obrok bo postal eno izmed opravil in bo kot tak imel točno določen čas in trajanje. Tako ne boste imeli časa razmišljati o hrani in pregrehah, hkrati pa boste prisiljeni obroke načrtovati dan prej.

kako vztrajati pri navadi_načrt

Pripravite si natančen načrt, v katerega boste vključili svojo navado, nato pa se ga držite.

4. Sledite svojim navadam

Sledenje navadam vam omogočata odgovornost in doslednost. Po nekaterih študijah naj bi trajalo 66 dni, da se določena navada vgradi v vašo podzavest in postane del rutine. Če torej želite osvojiti določeno spremembo, potem se vsak dan spremljajte in si beležite uspeh.

Vsakič, ko si boste dodelili kljukico ali smeškona, vas bo to še dodatno motiviralo, da boste sledili začrtanim ciljem. In ko boste pogledali rezultat celotnega tedna, boste lahko nase ponosni. Vsakič znova boste dosegli majhno osebno zmago.

Če ste nekoliko bolj tehničen tip, so vam na voljo tudi številne aplikacije za telefon, v katerih lahko sledite svojim ciljem.

Več: Kaj tvori navado – motivacija ali samodisciplina?

5. Vključite ljudi okoli vas

Svoje bližnje, prijatelje ali sodelavce lahko vključite na dva načina: z aktivno vključitvijo jih pozovete, da se navade lotite skupaj; s pasivno vključitvijo pa jih le obvestite o svoji nameri in jim prepustite moralno podporo.

Preko socialnih omrežij ali blogov lahko v svoj projekt vključite tudi širšo skupino ljudi in si tako zagotovite še več podpore, hkrati pa tudi neko vrsto obveze. Pišite o svoji dieti, slikajte obroke, ki si jih pripravljate in dovolite ljudem, da komentirajo in podajo svoje ideje. Hkrati je lahko takšen spletni blog tudi neke vrste dnevnik, s katerim si lahko pomagate prepoznati morebitne napake.

kako vztrajati pri navadi_vključitev

V svoj projekt zdravega prehranjevanja aktivno ali pasivno vključite ljudi okoli sebe.

Verjamemo, da vam bodo ti nasveti pomagali na poti do svojih začrtanih ciljev. Želimo vam obilo uspehov na poti do uvajanja pozitivnih sprememb do boljšega življenjskega sloga.

Vaše spletno izhodišče za bolj nasmejan in produktiven dan: Motiviran.si


Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

 

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si