Sledeč zapis bo kratek, a skrajno jedrnat in uporaben. V petih točkah bomo predstavili osnovno in najpomembnejše znanje o holesterolu:

  1. Telo holesterol proizvaja tudi samo, neodvisno od vnosa s prehrano. Povprečen posameznik dnevno izloči dobrih 1000 mg holesterola. Sodobna prehrana prispeva približno 25 % holesterola, vse ostalo proizvedejo jetra. Če je holesterola v prehrani posameznika več, ga bodo njegova jetra proizvedla manj.
  2. Vnos holesterola s prehrano se izkaže za ne tako pomemben dejavnik bolezni srca in ožilja, kot smo nekoč mislili. Na vrednosti holesterola v krvi močneje vplivajo: delež nasičenih maščob v prehrani, delež polinenasičenih maščob v prehrani, delovanje inzulina in hormonov ščitnice ter genetika.
  3. Holesterol je sterol (steroidni alkohol) ključen za normalno delovanje praktično vseh telesnih sistemov. Holesterol je za vse živali esencialen skoraj toliko, kot bolj poznana “energijska molekula” ATP. Brez holesterola tako rekoč za človeka ni življenja.
  4. Holesterol igra pomembno vlogo v regulaciji delovanja možganov in živčnega sistema, imunskega sistema in hormonskega ravnovesja.
  5. Telo relativno dobro nadzira količino holesterola v krvi. Ob tem postaja jasno, da holesterol v prehrani ni glavni določevalec ravni holesterola v krvi. Veliko večji vpliv imajo posameznikove splošne prehranske navade, telesna sestava in zdravstveno stanje.

Zadnji stavek je praktično najpomembnejši. Vse prej je zgolj teorija. Tisto, kar pri večini ljudeh v resnici naredi največjo razliko je primerna ureditev prehranskih navad in izguba odvečne telesne maščobe. To sta dve poti po katerih pri drfeelgood.si že leta nevsiljivo, s posluhom in #pozdravipameti vodimo ljudi do zdravja ter boljšega počutja.

Več lahko preberete v članku z naslovom: Maščobe in holesterol.
Za vprašanja smo na voljo na info@feel-good.si.

 

Mario Sambolec, nutricionist ACA, PN1, trener in predavatelj Fitnes Zveze Slovenije.
www.feel-good.si, prehransko svetovanje in osebno trenerstvo.