Prevladujoče navodilo pravi, da je hujšanje dolga pot, na katero naj se ne bi zagnali prehitro. »Hujšanje je maraton, ne šprint«, trdijo mnogi  … in, če se zaženemo, kmalu upehamo, obupamo, nekje vmes izgubimo cel kup mišic in »poškodujemo« (upočasnimo) svojo presnovo.

Res?

Res. Drži v vseh primerih, razen takrat, ko ne.

Ljudje nismo enodnevnice in bi izpuščen obrok predstavljal tretjino našega življenja.

Če ne jemo dlje časa, ali splošno manj v določenem obdobju, ne bomo razpadli. Pravzaprav se nam ne zgodi prav nič hudega, z izjemo lakote, ki jo nekateri čutimo bolj, drugi manj, odvisno od mnogih dejavnikov.

Uravnavanje energijskega ravnovesja v telesu poteka na nivoju tednov, mesecev, ne dni, še manj ur.

Torej, punce, če si naključen dan privoščite pojedino in užijete občutno več kalorij (energije), se zelo verjetno ne boste čez noč prelevile iz lepotice v ogro, kot princesa Fiona v filmu Shrek.

Na drugi strani, fantje, naj vas pomirim

Če se kdaj zgodi, da zaradi višje sile izpustite katerega od planiranih obrokov, ali določen dan preprosto pojeste manj od predvidenega, sem prepričan, da vam mišice ostanejo zveste in ne odpadejo kot zrele hruške.

Jure Košir je včasih smučal hit’, včasih pa počas’. Enako lahko pristopimo k hujšanju:

Kdaj hujšat’ hitro?

Nekdo, ki ima precej viška, si lahko privošči hitrejši štart. Telo bo večji del energijskega primanjkljaja pokrilo iz maščobnih zalog, saj ima teh več na voljo. Rez v količino dnevnih kalorij je lahko 30 odstoten, tudi polovičen za določen čas, brez pretiranih skrbi o izgubi mišične mase in drugih negativnih posledicah. Več: Ali moram šteti kalorije?

Tak pristop omogoči hitrejši napredek v samem začetku in lahko pozitivno vpliva na vztrajnost. Rezultat in doslednost hodita z roko v roki in slednja se je izkazala kot ključen del uspešnega hujšanja. Več: Dovolj dobro = popolno.

Če želim po poti do cilja izgubiti 20 kilogramov, mi ne zveni zabavno hoditi s hitrostjo pol kilograma na teden. Težko je ostati motiviran, če se mi vmes zazdi, da stojim na mestu.

Kdaj hujšat’ počasi?

Manjše so vaše zaloge, počasneje bo šlo in, če se odločite poseči globlje, več mišic tvegate izgubiti v razmerju z maščobo.

Hujšanje je v takšnih primerih – oseb, ki želijo izgubiti zadnjih nekaj kilogramov – drugačno, kot si mnogi predstavljajo.

Pogosto vidim drastične posege v količino hrane in dodajanje nerazumnih količin telesne aktivnosti v želji skuriti najbolj trdovraten odstotek maščobe. Tak pristop redko privede k uspehu. Pravzaprav vodi v neželene prilagoditve presnove od točke, ko bi vas telo najraje napolnilo s čokoladicami kot mehiško piñato in poslalo na otroško rojstnodnevno zabavo.


Povzetek
:

  • Oba pristopa sta lahko uporabni orodji. Situacija, v kateri se posameznik nahaja in cilj, ki ga ima, naj bosta glavna pri odločanju katerega izbrati. Več: Hujšanje je šport.
  • Več teže imate za izgubiti (več kot 10 kg), hitreje se lahko spustite po smučini in obratno: če ste že precej »fit« in si želite le zglancati nekaj podrobnosti, bo treba voziti premišljeno ter se po poti pogosteje ustaviti. Več: Abeceda hujšanja.
  • Pri Dr. Feelgood ponujamo celostne, posamezniku prilagojene programe hujšanja, upoštevajoč cilje, znanje o prehrani, zdravstveno stanje in druge dejavnike.

Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, Dr. Feelgood
www.drfeelgood.si