Problem kalcija v obliki prehranskega dopolnila

Poznate koga, po možnosti žensko v obdobju menopavze, ki uživa dopolnila kalcija? Svetujte ji, naj preneha …
Dodajanje kalcija, kar tako, »za kosti«, brez vitamina D(3), vitamina K(2) in že v manjših količinah, je povsem verjetno eno bolj tveganih početij, tesno povezanih s srčnim infarktom.

V znanstveni literaturi je pogosto navedeno, da je količina kalcija na stenah arterij (t.i. coronary calcium score) bolj natančen napovedovalec srčno-žilnih težav, kot vsakršno merilo holesterola. Več: https://goo.gl/XvjO9C

Zelo težko, če ne nemogoče, je užiti preveč kalcija s (pravo) hrano. Rastlinski viri (zelenjava) so zaščiteni s spojinami (oksalati), ki preprečujejo vsrkavanje kalcija, živalski viri prehrane pa kalcija že v osnovi ne vsebujejo v pretiranih količinah (bi morali res pretiravati z ribjimi kostmi, na primer).

Problem so predelana, industrijska živila, tudi t.i. »zdrava«, kot so vitaminsko-obogateni kosmiči, pomarančni sokovi, … razne »šumečke« in dopolnila kalcija s čimer je povsem možno in realno preseči potrebe po kalciju.

Če uporabljate kalcij, mu dodajte vitamin D in K. Slednja kalcij »usmerita« stran od mehkih tkiv (stene arterij), proti skeletu, kjer mu je mesto.

Več:
Navodila za dopolnjevanje vitamina D.
Vitamin K2.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Objavil | 2018-03-06T07:19:05+00:00 13, februar 2017|