Dr. Feelgood2018-06-14T09:58:12+01:00

Najnovejše objave na blogu

Prehrana pred, med in po treningu

1) UVOD Energijsko ravnovesje predstavlja ravnotežje med tem, koliko energije (v obliki kalorij) zaužijemo v dnevu (s prehrano) in koliko je potrošimo (z gibanjem in presnovo). Na telesni teži pridobivamo, ko dosledno vnašamo preveč energije in obratno. Vnos makrohranil (beljakovine, ogljikovi hidrati in maščobe) je nekoliko manj pomembno od dnevnega energijskega vnosa. Energijsko ravnovesje določa spremembe v telesni teži dočim je razmerje makrohranil (predvsem prisotnost ali pomanjkanje beljakovin) povezano s spremembami v telesni sestavi posameznika. Pod nadpomenko mikrohranila spadajo vitamini, minerali in esencialne maščobne kisline. Njihovo pomanjkanje občutno vpliva na slabše počutje, spanje, razmišljanje, športni performans in zdravje nasploh. Mikrohranila so pomembna za nemoteno delovanje telesa, vendar niso ključni odločevalec o spremembah v telesni teži ali sestavi. Časovni vnos hranil (število in čas obrokov ter prehrana pred, med in po treningu) sledi po pomenu in je v razpredelnici prehranskih prioritet šele na četrtem mestu. Razporeditev obrokov in uporaba različnih prehranskih dopolnil po vsej verjetnosti ni tako pomemben člen za rekreativno aktivne ljudi, postane pa pomembnejši za vrhunske športnike. 2) PREHRANA PRED VADBO Izbira in sestava obrokov bo v največji meri odvisna od osebnih preferenc, specifičnih potreb športnika in časa, ki ga ima za pripravo: Nekateri raje izberejo večji obrok pred

Kaj pa nekalorična (“umetna”) sladila?

Eni jim rečejo umetna, drugi nekalorična, v literaturi so poznana tudi kot nenutritivna. V vsakem primeru gre za sladila, ki so na trgu prisotna kot alternativa sladkorju in imajo praviloma nižjo energijsko vrednost. Nekatera so celo na las blizu čarobne ničle. Aspartam, kalijev acesulfam, suklaroza, saharin natrij in ciklamat so najpogosteje prisotni predstavniki skupine "umetnih" sladil, za razliko od "naravnih", kjer so glavne face stevija, ksilitol in eritritol, Razlike so predvsem v intenzivnosti in vrsti sladkega okusa v primerjavi z navadnim sladkorjem. Nekatera sladila so mnogokrat slajša, dražja in imajo specifičen (pri)okus (nekatere oblike stevija recimo). Tudi način uporabe je drugačen: v pijačah "zero" (brez kalorij) se pogosteje nahaja mešanica prej naštetih  "umetnih" sladil. Za kavo in druge pijače so tu sladila v tabletkah ali na kapalko. V pecivih in pri peki nasploh pa je vedno bolj popularna stevija v različnih oblikah ter mešanicah. Kaj sploh je aspartam in kaj v veliki sliki sploh razumemo kot "naravno", sta dve vprašanji na kateri je že odgovoril nekaj časa nazaj objavljen članek z naslovom: Je »naravno« pri prehrani res vedno boljša in varnejša izbira? A, ker mit okoli sladil še vedno obstaja, sodeč po vprašanjih, ki jih dobivamo in na podlagi neresnic, ki

NAJBOLJ AKTUALNO

ENKRATNI POSVET
MESEČNO SPREMLJANJE
DR.FEELGOOD VADBA
DELAVNICA USTAVI.SE
TRGOVINA