Dr. Feelgood2020-04-14T14:13:14+02:00

Najnovejše objave na blogu

Kaj pa “muskelfiber”?

Poznate tisti občutek bolečine v mišicah, ki praviloma nastopi kakšen dan ali dva po težjem fizičnem naporu in zaradi katerega je včasih težko vstati iz postelje, stola, wc školjke? No, to je muskelfiber. A kaj ta izraz tehnično sploh pomeni? Je želen, nekateri pravijo celo nujen za napredek in kako ga lahko »zacelimo« (zmanjšamo njegove posledice)? Odgovore na ta vprašanja in še več, najdete v nadaljevanju. Kaj je muskelfiber? Muskelfiber ali delayed onset muscle sorness (DOMS) po angleško, se nanaša na boleč občutek v mišicah, ki nastopi po intenzivni vadbi ali prekomerni (kronični) obremenitvi določenih mišic zaradi ohranjanja določenega položaja (sključena drža pri delu za računalnikom na primer). Muskelfiber se običajno pojavi v roku 24 ur po končani vadbi ter ob izrazitih naporih lahko traja tudi do 72 ur. Pogosto ga spremlja zatekanje mišic, upad zmogljivosti in zmanjšan obseg giba, ki ga mišice premorejo. Čeprav je muskelfiber že dolgo poznan pojav, vas bo morda presenetilo dejstvo, da dejansko ne vemo točno kaj ga povzroča. Prevladujoča hipoteza predpostavlja sledeče: Intenzivna vadba povzroča majhne mehanske poškodbe mišičnega tkiva, čemur sledi vnetje in posledica je muskelfiber. Muskelfiber naj bi bil še toliko intenzivnejši v primeru izvajanja vaj s poudarjenim ekscentričnim delom, kjer se

Kaj pa proteini?

Protein je angleška beseda, ki v slovenskem prevodu sicer pomeni beljakovina, vendar jo v popačeni obliki proteini najpogosteje uporabljamo za označevanje sirotkinih beljakovin v prahu (whey, ang.). Te so zgolj eno živilo oz. izdelek iz te skupine.

NAJBOLJ AKTUALNO

ENKRATNI POSVET
MESEČNO SPREMLJANJE
DR.FEELGOOD VADBA
DELAVNICA USTAVI.SE
TRGOVINA