Razlike med gojenimi in negojenimi ribami

//Razlike med gojenimi in negojenimi ribami

Razlike med gojenimi in negojenimi ribami

Ribe so pravzaprav edini omembe vreden prehranski vir maščob omega 3 in vitamina D, ki sta za naše zdravje nenadomestljiva. Ob tem najdemo v ribah še kvalitetne beljakovine ter številne vitamine iz skupine B.

Omenjenim hranilom je skupen vpliv na naše razpoloženje, spomin, delovanje živčnega sistema, pretočnost arterij in manj tveganja za bolezni, kot so kap, Alzheimerjeva demenca, sladkorna bolezen in razne oblike raka.

Preberite več:
Maščobe omega 3; plusi in minusi.
Vitamin D.
Beljakovine v prehrani.
Vitamini skupine B.

Razlike v kvaliteti mesa …

med gojeno in negojeno ribo so posledica okolja v katerem živijo in hrane na kateri odraščajo.

»Divja« riba raste, razvija svoje mišice in »kuri« maščobo kot prava športnica, v bitki za preživetje v rekah in oceanih. Na drugi strani najdemo gojene ribe v zaprtih, umetnih in pogosto onesnaženih bazenih, kjer so večinoma pitane z za njih nenaravno krmo.

Izpostavimo lososa, kot primer, ki upravičuje sloves t.i. »superhrane« izključno, če ločimo med “divjim” (prosto-živečim, negojenim) in “umetnim”, ki v svojem življenju vidi morje le, če mu ga pokažejo na sliki.

Preberite več: Divji losos

“Divje« ni nujno bolje

Kozice, denimo, se naravno prehranjujejo z dobrotami morskega dna. Če je slednje izrazito umazano, kot so določena področja atlantskega ter indijskega oceana, mediteransko morje, Baltik in Karibi, bodo naše kozice praktično radioaktivne (je napisal pol v šali, pol zares) – polne težkih kovin in drugih kemikalij.

Potem so tu primeri dobre prakse, kot je naša Fonda, ki skrbi za svoje brancine, kot bi bili kraljevega rodu. Dosegajo namreč najvišje standarde vzreje rib in omogočajo kvalitetne življenjske pogoje, vključno s krmo. Oznaka na katero ste lahko pozorni je MSC (Marine Stewardship Council), ki skrbi za trajnostni ribolov povsod po svetu.

Uporabniku se je pri izbirah verjetno najlažje orientirati s pomočjo upoštevanja morske prehranjevalne verige, ki pravi:

Manjše ribe se nahajajo nižje na prehranjevalni verigi in so praviloma manj onesnažene.

Tako bodo sardele, katerim pravim tudi »jadranski losos«, primernejša riba za pogostejše uživanje od tune, ali morskega psa.

Preberite več: Sardele – Jadranski losos.

Povzetek oz. orientirne točke pri nakupih

  1. Večinoma izbirajte ulovljene ribe, ki so zrasle in se hranile v čistih vodah. Najbolj okolju prijazne izbire so: aljaški polak, konzervirana tuna (albacore, skipjack in yellowfin iz ZDA in Kanade), divji ali MSC gojen losos, jadranske školjke in dagnje, atlantska skuša, jadranske sardele in inčuni, Fonda brancin ter orada,.
  2. Če kupujete gojene ribe, se prepričajte o standardih, ki jih morajo izpolnjevati ribogojnice (MSC).
  3. Upoštevajte morsko prehranjevalno verigo: rajši izbirajte manjše ribe, ki imajo krajšo življenjsko dobo in vsebujejo manj težkih kovin.

Feelgood programi prehranskega svetovanja

Pri Dr. Feelgood smo povzeli desetletje izkušenj v najpomembnejše korake, s katerimi lahko na razumen in sprejemljiv način v vsakdanje življenje uvedete navade, ki vodijo do izpostavljenih ciljev.

  • Cilj (shujšati, na primer) in jedilnik (dieta) ne bosta dovolj.
  • Da bi dosegli rezultat bo potrebno razviti navade in določene spretnosti.
  • Slednje omogoča redna praksa, s smiselnim napredovanjem.

Ponujamo programe:

  • Hujšanje in zdravje.
  • Preoblikovanje telesa ter šport.
  • Podjetni in učinkoviti.
  • Prehrana za nosečnice.
  • Prehrana otrok.
  • Prehrana starostnikov.

Za prijave in več informacij je na voljo elektronski naslov info@feel-good.si

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
www.drfeelgood.si

Objavil | 2017-11-14T11:45:09+00:00 14, november 2017|Članki|Ni komentarjev