Prehrana proti strjevanju krvi

Naslovnica/Blog, Članki/Prehrana proti strjevanju krvi

Prehrana proti strjevanju krvi

Ko žila utrpi poškodbo (rano), pridrvijo na pomoč krvničke (trombociti), ki pričnejo tvoriti strdek z namenom zaustaviti krvavitev.

Trombofilija je nadpomenka za skupino stanj, katerim je skupno (kronično oz. dolgoročno) povišano tveganje za nastanek krvnih strdkov.

Vzrok je lahko genetsko pomanjkanje faktorjev strjevanja krvi (antitrombin, beljakovine S in C, mutacija FVL), pojavi se lahko tudi v času nosečnosti, po operaciji, ob uporabi oralnih kontraceptikov in pri posameznikih s povišano stopnjo homocisteina*.

*homocistein je aminokislina v krvi (plazmi), ki je povezana z višjim tveganjem za koronarno bolezen srca, možgansko kapjo in boleznijo perifernega ožilja.

Prehrana oz. hranila v določenih živilih lahko občutno vplivajo na procese strjevanja krvi – redčijo jo, preprosto rečeno.

Maščobe iz skupine omega 3, ki se nahajajo predvsem v modrih ribah (sardele, skuša, divji losos, slanik) in kvalitetnih prehranskih dopolnilih, pripomorejo k ohranjanju normalnega pretoka krvi in preprečujejo prekomerno tvorjenje krvnih strdkov (vir).

Več:
Omega 3: prednosti in slabosti?
Je laneno seme dober vir maščob omega 3 in ali ga je pred užitjem potrebno zmleti?
Prehranska dopolnila.

Vitamin E tvorita skupini tokoferolov in tokotrienolov. Slednji preprečujejo strjevanje krvi in so do tega trenutka v znanosti opredeljeni kot varna pomoč v primerih trombofilije (vir). Vitamin E najdemo v lešnikih, avokadu, mandljih, oljčnem olju in neprečiščenem olju rdeče palme.

Več:
Prava vrednost oljčega olja.

Rdeče vino v zmernih količinah (kozarec do dva dnevno) poviša zaščitni HDL holesterol v krvi in ščiti pred boleznimi srca in žilja (vir). Alkohol lahko tudi zmoti delovanje zdravil proti strjevanju krvi, zato svetujem posvet z zdravnikom in prilagoditev priporočil glede na posameznika.

Več:
Zdravica ali skazica rdečemu vinu?

Vitamin K, ki se nahaja v brokoliju, cvetači, ohrovtu in brstičnem ohrovtu, zelju in kislem zelju, vodni kreši … deluje v prid strjevanju krvi, zato se v splošnem svetuje pozor pred dodajanjem večjih količin izpostavljenih živil v vsakodnevno prehrano.

Več:
Vitamin K.

Pri Dr. Feelgood pomagamo obremenjenim odraslim do boljšega počutja in več energije. S pomočjo naših programov vadbe in prehranskega svetovanja skupaj poiščemo najpomembnejše korake in konkretne načine, s katerimi na razumno in sprejemljivo v vsakdanje življenje uvedemo navade, ki vodijo do zastavljenih ciljev. Več info: www.drfeelgood.si

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Objavil | 2017-08-24T05:27:38+00:00 24, avgust 2017|Blog, Članki|Ni komentarjev

Komentarji