Kurkuma

Kurkuma

Jo poznate? Je tista rumena začimba (turmeric), ki da kariju značilno barvo in okoli katere se nabira vedno več dokazov o različnih pozitivnih učinkih.

Izvleček kurkume (kurkumin) naj bi koristil proti:

  1. Vnetju (bolečinam v sklepih in artritisu). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2234255/.
  2. Raku: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3693758/
  3. S s starostjo pogojenem pešanju možganskih funkcij. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2781139/
  4. Nabiranju aterosklerotičnih leh (strdkov) na stenah žil. https://examine.com/supplements/curcumin/
  5. Gastrointestinalnim težavam (težavam s črevesjem in prebavo/presnovo). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3882399/

Prva mehanizma sta lahko celo neodvisna in do danes največkrat potrjena. Študije na ljudeh (vsaj 6), »in vitro« (t.i. »v epruveti« oz. v kontroliranem okolju izven živega organizma) ter na živalih, kažejo zelo spodbudne rezultate in odsotnost kakršnih koli negativnih učinkov tudi v dozah do 8 gramov dnevno. Študija: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19678780

Kurkuma se izkaže tudi v testu moči proti bolečinam v sklepih (kolenu) in je v najslabšem primeru enakovredna močnim protibolečinskim tabletam (ibuprofen). Študija: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5003001/

Kurkumin naj bi izboljsal izkoristek DHA v mozganih (DHA je mascobna kislina omega 3, ki je sicer v aktivni obliki na voljo v sardelah, skusi, divjem lososu, morskih sadezih in drugi zivalski hrani naravne reje). Dodati kurkumo se zdi posebej koristna informacija za vse (vegetarijance in vegane), ki jim meso, ali ribe ne teknejo iz kakrsnih koli razlogov. Več: 5 ovir v veganski prehrani.

Obstaja »keč«.

Kurkuma je namreč izrazito slabo izkoristljiva v obliki začimbe. Porcija karija, sem ter tja, bo slab poskus v želji zagotoviti si katero od naštetih koristi. No, »bolš, kot nič« vseeno drži, pa vendar poglejmo, kakšne oblike so v tem trenutku priznane, kot najbolj učinkovite.

Potrebujemo maščobe in poper.

Pri prehranskih dopolnilih to pomeni liposomno obliko z dodatkom bioperina (izvlečen popra). Najboljše izbire so po mojem izboru naslednje:

  1. BCM CuraMed: http://www.iherb.com/pr/EuroPharma-Terry-Naturally-Terry-Naturally-CuraMed-750-mg-120-Softgels/45900
  2. Meriva Phytosome: http://www.iherb.com/pr/Thorne-Research-Meriva-SF-120-Veggie-Caps/68449
  3. C3 BioPerine: http://www.iherb.com/pr/Doctor-s-Best-High-Absorption-Curcumin-with-C3-Complex-and-BioPerine-1-000-mg-120-Tablets/12137

Za nekaj odstotni popust lahko poskusite pri naročilu dopolnil preko spletne trgovine iHerb uporabiti kodo: PEV531

V kolikor so dopolnila za koga prevelik (finančni) zalogaj, lahko poskusi z navadno kurkumo v obliki začimbe, katero doda v obrok z nekaj maščobami in obilico popra. Kot idealna kombinacija se ponujajo jajčne jedi, katere pretresemo s kurkumo in fajn popopramo 🙂

Za več podrobnosti sem na voljo na spodaj navedenem elektronskem naslovu.

 

Mario Sambolec, dr. Feelgood
info@feel-good.si

Objavil | 2017-10-23T18:36:51+00:00 6, marec 2017|Članki|komentarja 2

2 komentarja

  1. Luka 8. marec, 2017 at 8:50

    Tocno to delam Mario😁

    • Mario Sambolec 9. marec, 2017 at 8:38

      Dobro zate, Luka – kar vztrajaj 😉

Komentarji so onemogočeni