Podivjana zelenjava

Naslovnica/Članki/Podivjana zelenjava

Podivjana zelenjava

Jo Robinson je napisala zanimivo knjigo – Eating on the Wild Side.

S stališča 6000 študij opominja, da (udomačene) rastline danes niso niti pol tako hranljive, kot njihove divje prednice.

Če uporabimo preprosto logiko postane jasno, da prosto živečih rastlin v naravi nihče ne zaliva, namensko ščiti, jim dela senco pred žgočim soncem, ali jih drugače ‘mazi in pazi’. Pred vsemi škodljivci in neugodnimi pojavi se morajo braniti same. In to počno, med drugim, tudi z antioksidanti, s katerimi so divjakinje preprosto nabite!

Avtorica predlaga nekaj idej, kako si lahko kljub očitnim pomanjkljivostim zelenjave in sadja v naših supermarketih, vseeno zagotovimo čim več antioksidantov.
 
Izvolite jih, nekaj njenih in nekaj mojih:
  • Špinačo in blitvo shranite v plastično vrečko, iz katere izsesajte kolikor zraka gre, nato vsako stran vrečke nekajkrat preluknjajte.
  • Z listnatimi solatami storite enako, le natrgajte jih prej na kose, velike za en grizljaj.
  • Ko smo že pri solatah – rukola izstopa po vsebnosti ‘grenkih’ vendar koristnih glikozinolatov (bojda delujejo proti raku). Dobra izbira so tudi radič, endivja in temno-rdečkaste sorte.
  • Če nimate svoje jablane, poskusite (nešpricana) jabolka sorte Granny Smith, ali “naša” Topaz, ki so med bolj hranljivimi.
  • Brusnice so zanimiva alternativa rozinam in morda vsebujejo največ hranil med najpogosteje sušenim sadjem na policah trgovin.
  • Različno jagodičje je v splošnem verjetno najbolj hranljivo sadje, kar ga poznamo; izbirajte jagode, maline, borovnice, robide, murve in ribez. Kupite sveže in sadje sami zamrznite, ali kupite že zamrznjeno – je takšno, z izjemo v trenutku obranega, hranljivejše od postanega in uvoženega svežega sadja izven sezone.
  • Česen pred uporabo nasekljajte vsaj 10 minut prej; tako mu dovolite razviti alicin, spojino, ki jo častimo in želimo, ko govorimo o njegovih zdravstvenih koristih.
  • Češnjev paradižnik naj bi vseboval tudi 20x več likopena, kot navadne ‘solatne’ sorte.
  • Male bele breskvice imajo 6x več fitohranil od večjih rumenih.
  • Pesa je pozabljen junak; vsebuje mnogo več antioksidantov, kot pakiran in olupljen ‘baby’ korenček.
  • Poznate romanesco brokoli? Je neka mešanica brokolija in cvetače; poskusite ga, je praviloma bolj nabit s hranili; barvaste cvetače so v splošnem hranljivejše od navadnih belih.
  • Atričoke spadajo, tudi na moje presenečenje, med najbolj hranljivo zelenjavo. Sicer jih je težko dobiti sveže, so pa tudi vložene v kisu, konzervirane v slanici in zamrznjene, vse dobre izbire.
JO-ROBINSON-EATING-ON-THE-WILD-SIDE-960x540“There are 7 million species of animals on the planet and we’re the only ones of all of them who have walked away from our wild diet and created a new menu.” ~ Jo Robinson.
Mario Sambolec, dr. Feelgood,
info@feel-good.si
Objavil | 2017-07-17T09:08:00+00:00 18, julij 2016|Članki|Komentarji so izklopljeni za Podivjana zelenjava