Kaj pa meso?

Kaj pa meso?

Zanima me vaše mnenje o mesu. Sama namreč vsak dan jem meso: puranje, piščančje ali svinjsko, tudi ribe. Pečem ga na čim bolj naraven način, ampak jem ga vsak dan skupaj z zelenjavo. Zanima me vaše mnenje o vsakodnevnem uživanju mesa, saj berem, da naj bi bilo škodljivo. Kaj je res?

Kot prvo in ključno: nobena (naravna) hrana ni škodljiva kar sama po sebi. Danes bi si drznil celo reči, pa včasih nisem tako mislil, da tudi košček »nenaravnega« česarkoli – pomislite na vse, kar je ožigosano kot škodljivo, redilno, rakotvorno ter še kaj – ne zmore načeti zdravja v prehrani, če je ta trden.

Zmernost v vsem, tudi v zmernosti, zveni precej na mestu, čeprav ne pojasni veliko. Načelo ni konkretno. Kar je za nekoga zmerno, je lahko za njegovega soseda pretirano in obratno. Ker govorimo o mesu: je enkrat na teden zmerno ali preveč? Dvakrat, morda? Kaj pa, če je meso na jedilniku vsak dan, tudi pri več obrokih dnevno?

Kaj je meso?protein2
Meso je izvrsten vir beljakovin, tu ni kaj. Primerjati brokoli z njim in reči, da ima zelenjava enako ali celo več beljakovin je podobno zavajajoče, kot svetovati, da se jutri zjutraj odpravite v službo s kočijo, namesto z avtomobilom zato, ker imata obe prevozni sredstvi enako število koles.

Ni enako.

Kot se zelenjava ne more primerjati s živalskimi viri prehrane v rangu beljakovin, esencialnih maščobnih kislin (omega 3) in določenih vitaminov (B) ter mineralov (železo, cink), se tudi meso ne more primerjati z zelenjavo v razredu vlaknin in koristnih fitohranil.

Skratka, primerjati je nesmiselno. Pomislimo, kako koristi združiti, če pa nam ni do tega, da bi uživali živalske izdelke ali več zelenjave in se odločimo za pretežno eno od obeh skrajnosti, potlej pridejo do toliko večjega izraza ozaveščenost, kvaliteta izbranih živil in njihova raznolikost.

Ključno: bolj, ko se na določeno živilo zanašamo v prehrani, kvalitetnejše naj bo.

localČe jem jagode vsak dan, naj bodo to najboljše jagode daleč naokoli. Če jem meso pogosto, si želim poznati njegov vir in mi ne bo vseeno ali je ta od bližnjega mesarja, ali industrijske verige preko uvoza in »različnih dobaviteljev«.

Zaključek brez filozofiranja: kar naposled najbolj šteje za zdravje v povezavi s prehrano je količina pomembnih hranil. To pomeni dovolj beljakovin za optimalno regeneracijo, podporo presnovi, sklepom, odpornosti ter delu naših mišic, dovolj nujno potrebnih maščob, kot so tiste iz skupine omega 3, ki so pomembne za hormone in možgane ter zadosti vlaknin, vitaminov, mineralov in energije (kalorij), za ohranjanje ravnovesja v delovanju vseh bioloških funkcij telesa.

Kako bomo to dosegli je prepuščeno nam. Z mesom (živalskimi izdelki) je vsekakor lažje, ne pa izključno mogoče. Če izbirate kvalitetno meso, ne predelane mesnine in ga v prehrani dopolnite z veliko različne sezonske zelenjave ter sadja, ste povsem verjetno potegnili najdaljšo slamico – na krožniku imate najboljše z obeh svetov.

Za več informacij in podrobnejši nasvet nas kontaktirajte!

Objavil | 2016-05-04T07:37:36+00:00 29, april 2016|Članki, Vprašanja in odgovori|Komentarji so izklopljeni za Kaj pa meso?